Film

Z világháború

  • - kg -
  • 2013. augusztus 4.

Film

Zombinak lenni jó, ezt már számos film bizonyította (biztos életpálya, közös célok, erős csapatszellem), de mivel a filmeket javarészt emberek készítik, rendre elvész az üzenet a sok hörgés közt. Élő és halott közt bajos az együttélés - mind ezt sulykolja.

Ami Brad Pittet illeti, túl nagy reklámot az ő produkciója sem csap a zombiknak; Pitt zombipolitikailag vehemensen inkorrekt filmjében az élőhalottak mind vérszomjas, rángatózó fenevadak, akik hatalmas hordákban rohanják le az élőket. Semmi jellemfejlődés, semmi lélektani nüansz, csak a vérszomj és a rángás. A zombigyűlölők a látszatra sem adnak, nincs se egy "azért ismerek rendes zombikat is", se egy "vannak zombi barátaim is" - így tényleg semmi esély a közeledésre. Sorra esnek el a világ nagyvárosai, s a helyzet súlyosságát bizonyítja, hogy Brad Pitt visszapillantó tükrét is leszakítják. Mikor láttunk olyat, hogy egy prémium kategóriás hollywoodi akcióhős bármely autóalkatrésze kárt szenvedett, és az megtorlatlan maradt? A Z világháború bátor film, mert ha már a zombikat nem is, de legalább az embereket esendőnek igyekszik megmutatni, bár ez Pitt esetében elég reménytelen vállalkozás. Akkor van esélyed a túlélésre, ha mozgásban vagy - látja el jó tanáccsal az egyik mellékszereplőt a film sztárja, pedig a valóság sokkal inkább úgy fest, hogy akkor van esélyed, ha nem mellékszereplő, hanem Brad Pitt vagy. Mellesleg a Z világháború igényes popcornzombimozi, melyről még az is elhihető, noha konkrét jelei nincsenek, hogy egyszer létezett egy tökösebb-okosabb verziója is.

Az UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.