A napokban írta alá a magyar kormány az Eagle Hill konszernnel a megállapodást, amelynek révén megkezdődhet a Mini-Dubaj nével elhíresült beruházás Rákosrendezőn. A volt MÁV-területet rekultiváció nélkül veszi át a vevő, mert a MÁV-ért is felelő Lázár János szerint inkább azt kellene kitakarítani, ami továbbra is a vasúttársaságé. Vagyis az állomásépületeket, kocsikat, egyéb infrasturktúrát.
A Nemzetgazdasági Minisztérium „soha nem látott fejlesztéssel” újulhat meg Rákosrendező és környéke, amiben biztosak is lehetünk, hiszen az Eagle Hills tulajdonosa, Mohamed Alabbar egy másik fővárosban már megmutatta, mit tud. Ő áll a Belgrade Waterfront gigafejlesztés mögött is. A nemzetgazdasági tárca szerint akár 250-500 méter magas épületek is kinőhetnek a földből.
Ezt egyelőre cáfolja Lázár János, legalább a Telex kérdésére az Építési és Közlekedési Minisztérium azt mondta,
ragaszkodnak a magyar építészetről szóló (2023. évi C. törvény) vonatkozó szabályainak betartásához, amelyek tiltják 500 méteres épületek megépítését.
Nem támogatjuk 500 méteres magasházak, felhőkarcolók építését, írták. A hatályos szabályozás szerint legfeljebb 90 méter magas épület húzható fel Budapesten. Hogy mit szól ehhez a beruházó vagy a nemzetgazdasági tárca, majd meglátjuk.
Mindenesetre az aláírást követően Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője egyaránt elmarasztalólag szólt a beruházásról. Karácsony egyenesen hazaárulásnak nevezte, Vitézy ennél kicsit józanabban annyit írt a Facebookon, hogy „Budapest végkiárusítását felpörgette a kormány: Rákosrendező eladva, következnek a pályaudvarok és a fejlesztési területeik.” Utalva arra, hogy a pályaudvarokat 99 évre hajlandó lenne befektetőknek átadni a kormány.