„Az OMSZ vezetőségének döntése alapján a továbbiakban minden régiónak naponta (hétfőtől-vasárnapig) 4 (négy) mentőgépkocsit kell adnia budapesti feladatok végzésére” – olvasható a mentőszolgálat azon belső levelezésében, amelyet Hadházy Ákos független parlamenti képviselő osztott meg Facebookon.
Hadházy vasárnap közzétett posztjában azt írja: "A budapesti mentést már régóta csak vidéki egységek vezénylésével lehet megoldani. Ennek terheit most – a birtokomba jutott belső levél tanúsága szerint – az OMSZ vezetése úgy próbálja szétteríteni, hogy MINDEN RÉGIÓBÓL, MINDEN NAP KÖTELEZŐEN ki kell állítani Budapestre négy mentőautót és a személyzetet, külön kiemelve, hogy minden mentősnek és gépkocsivezetőnek részt kell vállalnia a feladatból."
A körlevél szerint egy ilyen műszak 16 órát tesz ki, de Hadházy szerint ez jóval több idő lehet azoknak a vidéki mentősöknek, akik messze vannak a fővárostól. Mint a képviselő írja, „szóba került valamiféle anyagi plusz” is a fővárosba rendelt mentőknek, de konkrétum erről sincs, ahogy arról sem, hogy az utazás beleszámít-e majd a munkaidőbe vagy túlóraként lesz elkönyvelve.
Hadházy szerint "ki kell mondani: a mentés problémái abból fakadnak, hogy a kormány nem ad rá elég pénzt. Ez egy nehéz és felelősségteljes munka, amit meg kellene fizetni".
A sok sebből vérző metőszolgálatról decemberben ebben a riportunkban írtunk: