Magyar Filmszemle: Fliegauf Bence, Sándor Pál és Schell Judit is dönt a filmekről

  • narancs.hu
  • 2025. január 20.

Mikrofilm

Nyilvános a két hét múlva kezdődő 44. Magyar Filmszemle zsűrijének névsora.

Tizenhárom év után rendezik meg ismét a nagy hagyományokkal rendelkező Magyar Filmszemlét, amelyen több mint 150 film versenyez majd. Mint korábbi cikkünkben is megírtuk, a Magyar Filmszemle 1983-ban költözött Budapestre, az azt megelőző évtizedekben Pécsett tartották. Egészen 2012-ig minden év februárjában, a Berlinale előtt rendezték meg, aztán elapadt az állami támogatás; az utolsó, fapadosnak mondható év után 2013-tól el is maradt a mustra. A Corvin moziban rendezendő újjászervezett eseményről a szemle igazgatóját, Muhi András producert kérdeztük, interjúnkat ide kattintva olvashatják:

„A közönség és a teljes filmszakma a Szemle keretében együtt tapasztalhatja meg, hogy hol jár, merre tart és mit jelent a magyar film a jelenkorban. A tizenhárom év után újjászülető budapesti seregszemle elsődleges célja az, hogy a magyar film iránt érdeklődő nézők és az alkotók újra találkozhassanak és jó hangulatban beszélgethessenek egymással közös dolgainkról, és a főként a 44. Magyar Filmszemlén vetített filmekről” – fogalmaztak a szervezők hétfőn kiadott közleményükben, melyben nyilvánosságra hozták a zsűri névsorát is.

A játékfilmekről Erdély Mátyás, a Saul fia, a Napszállta, vagy épp az amerikai Vaskarom operatőre, Fliegauf Bence, a Dealer és a Csak a szél rendezője, Havas Ágnes producer, a Magyar Nemzeti Filmalap korábbi vezérigazgatója, Sándor Pál rendező (Régi idők focija; Szabadíts meg a gonosztól), valamint Schell Judit (Csak szex és más semmi; Pánik) színész dönt majd.

A dokumentumfilmes mezőnyt Balogh Rita producer, Hartai László rendező, Hegedűs Péter rendező, Kertész Márta televíziós szerkesztő, Medgyesi Gabriella rendező értékelik, míg a televíziós sorozatok zsűrijét Bodzsár Márk rendező, Vecsernyés János operatőr, Závorszky Anna producer alkotja. Az animációs filmeket Glaser Kati rendező, Iványi-Bitter Brigitta producer, valamint Magyarósi Éva, Orosz István és Ulrich Gábor rendezők bírálják.

A 44. Magyar Filmszemle nyitógálájára február 3-án, hétfő este kerül sor, ahol Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere köszönti a vendégeket. A jegyelővétel már el is indult, a Filmszemle teljes programját az mfszemle.hu és a corvinmozi.hu honlapon és a fesztivál közösségi médiafelületein teszik közzé.

A jegyvásárlás erre a linkre kattintva érhető el.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.