„Lázár János építési és közlekedési miniszter 2025. január 8-án tíz olyan vállalást fogalmazott meg, amelyek célja, hogy a MÁV-csoport által nyújtott szolgáltatások gyorsan és érezhető mértékben javuljanak. Ezeknek a lépéseknek jelentős a forrásigénye, ez pedig indokolttá tette a közlekedési vállalatcsoport rendelkezésére álló erőforrások elosztásának és felhasználásának újragondolását” – írja közleményben a MÁV.
Kiderül, hogy a vasúttársaságnak arra sincsen pénze, hogy ezt a feladatot elvégeztesse. „Ennek következményeként a Rákosrendező fejlesztési terület kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátására – eleve feltételesen – kiírt közbeszerzési eljárást forráshiány miatt érvénytelenítette az ajánlatkérő.” A végén egyértelműsítik: „A MÁV Zrt. ennek megfelelően nem végez majd kármentesítési, bontási és hulladékelszállítási tevékenységet, a terület – vasútüzemtől elválasztott része – várhatóan a jelenlegi állapotában kerül értékesítésre.”
A MÁV korábban 14 milliárd forintos közbeszerzést írt ki a mini-Dubaj néven elhíresült beruházás helyszínének rendezésére. De arról is szó volt, hogy kormány sürgősen, 2024 szeptemberében átadná a területet a dubaji Burdzs Kalifa szupertornyot is jegyző arab fejlesztőknek. Mint köztudomású, az egykori pályaudvar helyén nem lakópark vagy diákváros, hanem felhőkarcolónegyed építenek az arab befektetők, az erről szóló törvényt áprilisban kihirdették. A Karácsony vezette budapesti önkormányzat Budapest Parkvárost tervezett a területre.