Idén már öt baleset érintette a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosokat.
A tram-train járatai 2022-ben 28, 2023-ban 26, tavaly 17 alkalommal voltak érintettjei valamilyen karambolnak, 53 esetben anyagi kár is történt, jellemzően 500–800 ezer forint közötti értékben. Eddig összesen 40 millió forint veszteség érte a vasúttársaságot a figyelmetlen közlekedők miatt ezen a vonalon – írja a Szegeder.
A hírportál megkérdezte a MÁV-tól, mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel, milyen tervei vannak a balesetek elkerülésére. A társaság azt válaszolta, hogy tesztjelleggel növelni fogják az élénksárga felületeket a járműveken.
„Ennek előkészítése zajlik, a járműveken fóliákat fogunk elhelyezni, a helyi tapasztalatokat természetesen elemezzük, a további döntéseket ezek alapján hozzuk meg”, „a vasútvillamosok teljes sárgára festése ugyanakkor nem szerepel a terveinkben, azt a nemzetközi gyakorlat nem indokolja” – közölte a társaság.
A tram-train elég nagy, a balesetező járművezetők azonban azt szokták mondani, hogy nem veszik észre, beleolvad a környezetébe. Az összes tram-train-balesetet a közúton közlekedők szabálytalansága okozta.
2023 májusában a Kutyapárt tram-train össze nem törő kihívást hirdetett: két aktivista vállalta, hogy ha egy hónapig senki sem megy neki a vasútvillamosnak, 40-40 fekvőtámaszt nyomnak le nagy nyilvánosság előtt. A szegedi sajtó akkoriban számontartotta, hogy mennyi idő telt el a bejelentés óta, és úgy látszott, ez a a challange növeli a tram-train biztonságát.