Sárgább lesz a tram-train, hátha nem mennek neki

  • narancs.hu
  • 2025. január 15.

Kis-Magyarország

Eddig 40 millió forint kárt okoztak a Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosokban az autósok.

Idén már öt baleset érintette a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosokat.

A tram-train járatai 2022-ben 28, 2023-ban 26, tavaly 17 alkalommal voltak érintettjei valamilyen karambolnak, 53 esetben anyagi kár is történt, jellemzően 500–800 ezer forint közötti értékben. Eddig összesen 40 millió forint veszteség érte a vasúttársaságot a figyelmetlen közlekedők miatt ezen a vonalon – írja a Szegeder.

A hírportál megkérdezte a MÁV-tól, mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel, milyen tervei vannak a balesetek elkerülésére. A társaság azt válaszolta, hogy tesztjelleggel növelni fogják az élénksárga felületeket a járműveken.

„Ennek előkészítése zajlik, a járműveken fóliákat fogunk elhelyezni, a helyi tapasztalatokat természetesen elemezzük, a további döntéseket ezek alapján hozzuk meg”, „a vasútvillamosok teljes sárgára festése ugyanakkor nem szerepel a terveinkben, azt a nemzetközi gyakorlat nem indokolja” – közölte a társaság. 

A tram-train elég nagy, a balesetező járművezetők azonban azt szokták mondani, hogy nem veszik észre, beleolvad a környezetébe. Az összes tram-train-balesetet a közúton közlekedők szabálytalansága okozta. 

2023 májusában a Kutyapárt tram-train össze nem törő kihívást hirdetett: két aktivista vállalta, hogy ha egy hónapig senki sem megy neki a vasútvillamosnak, 40-40 fekvőtámaszt nyomnak le nagy nyilvánosság előtt. A szegedi sajtó akkoriban számontartotta, hogy mennyi idő telt el a bejelentés óta, és úgy látszott, ez a a challange növeli a tram-train biztonságát.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.