Sárgább lesz a tram-train, hátha nem mennek neki

  • narancs.hu
  • 2025. január 15.

Kis-Magyarország

Eddig 40 millió forint kárt okoztak a Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosokban az autósok.

Idén már öt baleset érintette a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosokat.

A tram-train járatai 2022-ben 28, 2023-ban 26, tavaly 17 alkalommal voltak érintettjei valamilyen karambolnak, 53 esetben anyagi kár is történt, jellemzően 500–800 ezer forint közötti értékben. Eddig összesen 40 millió forint veszteség érte a vasúttársaságot a figyelmetlen közlekedők miatt ezen a vonalon – írja a Szegeder.

A hírportál megkérdezte a MÁV-tól, mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel, milyen tervei vannak a balesetek elkerülésére. A társaság azt válaszolta, hogy tesztjelleggel növelni fogják az élénksárga felületeket a járműveken.

„Ennek előkészítése zajlik, a járműveken fóliákat fogunk elhelyezni, a helyi tapasztalatokat természetesen elemezzük, a további döntéseket ezek alapján hozzuk meg”, „a vasútvillamosok teljes sárgára festése ugyanakkor nem szerepel a terveinkben, azt a nemzetközi gyakorlat nem indokolja” – közölte a társaság. 

A tram-train elég nagy, a balesetező járművezetők azonban azt szokták mondani, hogy nem veszik észre, beleolvad a környezetébe. Az összes tram-train-balesetet a közúton közlekedők szabálytalansága okozta. 

2023 májusában a Kutyapárt tram-train össze nem törő kihívást hirdetett: két aktivista vállalta, hogy ha egy hónapig senki sem megy neki a vasútvillamosnak, 40-40 fekvőtámaszt nyomnak le nagy nyilvánosság előtt. A szegedi sajtó akkoriban számontartotta, hogy mennyi idő telt el a bejelentés óta, és úgy látszott, ez a a challange növeli a tram-train biztonságát.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."