Puskás Panni

  • Puskás Panni

Puskás Panni cikkei

Szabadság, egyenlőség, testv…

  • Puskás Panni

Nagy Péter István rendezővel és állandó dramaturg alkotótársával, Sándor Júliával egy generációba tartozunk. Ez egy színházi kritika szempontjából többnyire érdektelen információ, ám ezúttal mégis van értelme elmondani, hiszen a rendszerváltás környékén születettek politikával kapcsolatos alapvető tapasztalata az, amit az előadásban látunk.

Apokalipszis, de mi végre?

  • Puskás Panni

A tavaly szeptemberi élő színházi bemutatón még lehet, hogy a darab egyértelmű tanulsága – ti. nem mindegy, hogy karantén idején kivel bútorozunk össze – még nem volt ennyire nyilvánvaló.

Rég volt, rút volt

  • Puskás Panni

Repülünk vissza a kilencvenes évekbe, az előadók gyerekkorába, hogy megtaláljuk azt az esszenciális alapélményt, amely az Y-osokat – azaz a rendszerváltás környékén született generációt – Y-ossá teszi.

Még mindig itt vannak?

  • Puskás Panni

A Bella Figura című drámában minden van, csak épp Bella Figura nincs. A helyzet épp ellentétes ezzel: szereplői nem igazán tudnak élni. Yasmina Reza kortárs francia drámaíró neve a színházba járóknak a Művészet című nagy sikerű darab, a szélesebb közönségnek pedig elsősorban a 2012-ben bemutatott Roman Polański-film, Az öldöklés istene miatt lehet ismerős.

Történetek a magányról

  • Puskás Panni
Egy kortárs magyar író, Garaczi László az egyik legjobb hazai művészszínháznak írt darabot arról, amiben éppen élünk, a karanténról.

Mégis szuperhősök

  • Puskás Panni

Az összes színház közül messze a Trafó online programja a legérdekesebb. Mégpedig azért, mert ezek a produkciók nem a valós színházi teret akarják a virtuális térben megkettőzni, az ugyanis – mint bebizonyosodott – minden esetben a valóság gyenge és nehezen élvezhető másolata lesz.

Itt járt Greta

  • Puskás Panni

Autizmus és klímaválság: két igen aktuális, a kisgyerekek életét is erősen érintő témát dolgoz fel a Kolibri Színház előadása. A nagy vállalást az alkotók és az előadók kis döccenőkkel teljesítik.

Svájcba megyek meghalni

  • Puskás Panni
A jóléti társadalom megengedi, hogy tudatosan és derűvel forduljunk saját halálunk felé, sőt, bizonyos országokban halálunk pontos időpontjáról is rendelkezhetünk. Így az elmúlás gondolata mintha egyesek számára a személyes szabadság megélését is jelentené. Legalábbis ez derül ki a Rimini Protokoll Nachlass című alkotásából.

A vörös vonal

  • Puskás Panni
Nagy szerencse, hogy országunk miniszterelnöke mindenhez ért, és mindenről meg is tudja fogalmazni jól átgondolt, kiérlelt véleményét. Mondott ezt-azt a Meseország mindenkié című könyv kapcsán is, a k2 Színház pedig gyorsan készített erről egy előadást.

Laza szövet

  • Puskás Panni

Bár az idei (immár hatodik alkalommal megrendezett) Textúra nem lett a sorozat legsikerültebb darabja, maga a kezdeményezés, a Szépművészeti Múzeum tereinek átértelmezése és új fénytörésben való megmutatása évről évre lelkesedéssel tölt el. Kevés az ehhez hasonló összművészeti együttműködés a magyar kulturális életben.

Rossz a rendszer

  • Puskás Panni
Péntek este hétkor Vajdai Vilmos, a TÁP Színház vezetője és az itt vizsgált előadás rendezője lép a színpadra, hogy közölje, elmarad az előadás, mert a TÁP így szeretne szolidaritást vállalni a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanáraival és hallgatóival.

Kövess minket: