Lemez - Dühös fehér ember - Diplo: Decent Work For Decent Pay

  • - minek -
  • 2009. március 12.

Zene

Thomas Wesley Pentz, a mostanság philadelphiai illetőségű dj és producer nagyjából öt évvel ezelőtt futott be: 2004-ben jött ki első, Florida című albuma, s ekkortájt terjedt el, a hivatalos kereskedelmi csatornákat kikerülve Piracy Funds Terrorism Vol. 1 című úttörő mixtape-je. A gyermekkori dinoszauruszmániája miatt előbb Diplodocusként, majd egyszerűen Diplóként alkotó mixmester jóféle mash-up-ot rakott össze, melyen személyes kedvence, alkotótársa és időleges szerelme, a M.I.A.-ként ismert tamil díva vokálját keverte másoktól elemelt alapokkal. Ráadásul itt és a Floridán is vastagon jelen volt Diplo kedvenc latin-amerikai tánczenei stílusa, a Miami Bass brazilifikációjával létrejött baile funk, amelynek éppen Pentz/Diplo lett a legfontosabb reimportőre. - minek -

Thomas Wesley Pentz, a mostanság philadelphiai illetőségű dj és producer nagyjából öt évvel ezelőtt futott be: 2004-ben jött ki első, Florida című albuma, s ekkortájt terjedt el, a hivatalos kereskedelmi csatornákat kikerülve Piracy Funds Terrorism Vol. 1 című úttörő mixtape-je. A gyermekkori dinoszauruszmániája miatt előbb Diplodocusként, majd egyszerűen Diplóként alkotó mixmester jóféle mash-up-ot rakott össze, melyen személyes kedvence, alkotótársa és időleges szerelme, a M.I.A.-ként ismert tamil díva vokálját keverte másoktól elemelt alapokkal. Ráadásul itt és a Floridán is vastagon jelen volt Diplo kedvenc latin-amerikai tánczenei stílusa, a Miami Bass brazilifikációjával létrejött baile funk, amelynek éppen Pentz/Diplo lett a legfontosabb reimportőre.

Az amúgy igencsak lobbanékony természetű ifjú mester sorozatban kapta a remix-felkéréseket, ráadásul maga is szorgalmasan gyártotta számait. Sokévnyi munka gyümölcse hallható most a Big Dada által kiadott kompiláción - annyi bizonyosan látszik, hogy hősünk nem lopta a napot, s (néha túl) könnyű kézzel szórta elénk a zaklatott ritmusú számokat. Ha már a fanyalgásnál tartunk: Daft Punk- és Bloc Party-feldolgozásai kevésbé sikerültek - a maradék viszont tökéletesen kárpótolhatja a hallgatót. Gettó milliomos-rajongók figyelmébe ajánlhatjuk, hogy említett sikerfilm egyik leghatásosabb betétdala, a Paper Planes mint M.I.A. és Diplo közös "gyermeke" természetesen ott figyel a CD-n, de találunk itt meggyőző Bonde Do Rolé-darabot és viccesen bugyuta, alkalmasint gyermekjótékonysági célra íródott zenei tréfát (Smash A Kangaroo) is. Örvendetes, hogy Diplo még az amúgy kedves, de kissé már agyonjátszott house-slágerekből (Samim: Heater, Claude Vonstroke: The Whistler) is képes valami újat kihozni - egyedi és néha kifejezetten szórakoztató mixtúrát tud kikeverni az őt inspiráló stílusokból (hiphop, house, elektro, ragga/grime no és a baile funk). Ihletett pillanataiban pedig kis csodákat tesz velünk: a zárószám (Peter, Björn & John füttyös szerzeményének, a Young Folksnak átdolgozása) perfektül teljesíti küldetését, s garantáltan mosolyogva érünk a lemez végéhez.

Big Dada/Neon Music, 2009

Figyelmébe ajánljuk