film - Marley meg én

  • Iványi Zsófia
  • 2009. március 12.

Zene

David Frankel újabb alkotása az előzőhöz hasonlóan zsigerig ható témát feszeget: míg Az ördög Pradát visel esetében az volt a kérdés, hogy meddig növelhető a tűsarok (lelki) egyensúlyunk elvesztése nélkül, addig a Marley meg én arra keresi a választ, hogy milyen szintű cukiságot bír el a vászon. Az alkotók semmit sem bíztak a véletlenre - pláne a jó ízlésre -, filmjük akkor sem lehetne édesebb, ha tízezer Disney-figurával forgattak volna egy Sohaország partjainál elterülő cukorgyárban.
David Frankel újabb alkotása az elõzõhöz hasonlóan zsigerig ható témát feszeget: míg Az ördög Pradát visel esetében az volt a kérdés, hogy meddig növelhetõ a tûsarok (lelki) egyensúlyunk elvesztése nélkül, addig a Marley meg én arra keresi a választ, hogy milyen szintû cukiságot bír el a vászon. Az alkotók semmit sem bíztak a véletlenre - pláne a jó ízlésre -, filmjük akkor sem lehetne édesebb, ha tízezer Disney-figurával forgattak volna egy Sohaország partjainál elterülõ cukorgyárban. A cseppet émelyítõ kaland homlokterében egy féktelen labrador, valamint a Jennifer Aniston és Owen Wilson alakította lelkes gazdik állnak, a háttérben gyönyörû porontyok, csupaszív fõnökök és szemkápráztató helyszínek fedezhetõk fel. A film a majdnem azonos címû (magyarul a Könyvmolyképzõ Kiadó gondozásában megjelent) bestseller nyomvonalán haladva kellemesen felszínes, fájdalmasan bájos és lényegesen hosszabb, mint az elvárható lenne. Pedig csupa akció, nevezett Marley ugyanis rém rossz kutya, megrág, kiszakít, összepiszkol és tönkretesz mindent, nem kevés fejfájást okozva génmanipuláció-gyanúsan tökéletes családjának. De - és itt a csattanó - épp ettõl olyan ellenállhatatlanul, kimondhatatlanul, nézõolvasztóan édes. Az alkotók javára szóljon, hogy egyes részeket - többek között az "ülök a naplementében, és közben szeretem Amerikát" címût - kihagytak a filmbõl, és moralizálás helyett egyes-egyedül a nevelhetetlen ebre koncentráltak.

Azért a némi humorral hintett hardcore szentimentalizmus így sem kíméli a nézõt; a film hatását tekintve felér a Fûrész-saga egy ültõben való befogadásával.

Az InterCom bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.