A következő hangfelvétel előtt megszólalt Gyurcsány

  • narancs.hu
  • 2024. november 12.

Belpol

Azt mondta, ebből a politikai szappanoperából ki kell maradni, mert nem az számít, ki kivel járt, hanem hogy az emberek jobban szeretnének élni.

A mostani magyar politika jobb híján arról szól, „hogy ki tudja még pontosabban lehallgatni a másikat, ki tud a másiknak még több fejfájást okozni magánbeszélgetések nyilvánosságra hozatalával” – kommentálta a Magyar Péter körül zajló eseményeket Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke kedd reggel a Facebookon videóüzenetben, vezetés közben. 

 

Gyurcsány katyvasznak, később politikai szappanoperának minősítette azt, ami a hangfelvételek körül történik.

Magyar Péterre utalva azt mondta, „ez az új fiú azzal lépett a színpadra, hogy egy új korszakot fog jelenteni, de egyelőre ez az új korszak leginkább azt jelenti, hogy minden korábbinál több magánhangfelvétel kerül nyilvánosságra, és egyre kínosabb, ellenőrizhetetlen, sokszor érdektelen, máskor meg szörnyű részletek derülnek ki”. 

A DK elnöke szerint ebből ki kell maradniuk nekik és azoknak, akik azzal szeretnének inkább foglalkozni, hogyan lehet jobbá tenni több millió magyar életét, amit a kormány tett tönkre. 

„Akkor is küzdeni kell, hogyha úgy tűnik, mintha ez sokakat kevésbé érdekelne, mint hogy akkor most kinek melyik barátnője, volt felesége, nem tudom, kicsodája, mit vett fel és hogy mi történt vele. Mi maradjunk annál, amiért ezt elkezdtük csinálni” – mondta Gyurcsány. – „Gondoltam, hogy ezt elmondom önöknek ma reggel, mielőtt még majd jönni fog a következő hangfelvétel, meg az arra következő hangfelvétel”.

A DK elnökétől kap egy kokit „a magyar nyilvánosság jelentős, egyébként jobb sorsra érdemes része” is, amiért „úgy gondolja, hogy neki az a legfontosabb feladata, hogy erről tudósítson”.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.