Elfelejtenek enni adni a vidékről fölvezényelt rendőröknek

  • narancs.hu
  • 2025. április 11.

Belpol

A Momentum pénteken reggel az MTVA-hoz vitt nekik pogácsát, vizet, de nem fogadhatták el.

Pogácsát és vizet vittek a momentumos tüntetők pénteken reggel az MTVA Kunigunda utcai székházához a miattuk kivezényelt rendőröknek, de ők nem fogadhatták el az ennivalót.

A Blikk cikke szerint a hídfoglaló tüntetések miatt Budapestre rendelt, úgynevezett csapaterőben ellátott szolgálat keretében dolgozó rendőrökkel előfordult, hogy 18 órán át nem kaptak enni-inni. Mobil WC-ket sem vitt nekik a parancsnokság. A rendőrök szolgálati helyüket elhagyva vettek ennivalót – nyilván saját pénzből –, illetve vendéglátóhelyekre mentek be, amikor már muszáj volt. 

Elfordult, hogy ott is pénzt kértek tőlük. 

A Független Rendőr Szakszervezet főtitkára, Pongó Géza arról számolt be, hogy több rendőr is panasszal élt a történtek miatt a parancsnokoknál is, és náluk is, és a vizsgálat azt igazolta, hogy tényleg nem gondoskodtak megfelelően róluk. A szakszervezet ezért levélben kért magyarázatot az Országos Rendőr-főkapitányság Gazdasági Főigazgatóságától. 

Az újság kérdésére az ORFK Kommunikációs Szolgálata azt írta, hogy a válaszon dolgoznak.

„A probléma, hogy nincs ennek gazdája, ha panaszkodunk, a budapestiek azt mondják, a saját vezetőinknél reklamáljunk, ott viszont az a válasz, a vezénylés szerint Budapesten láttuk el a szolgálatot, a BRFK a felelős az ellátásért. A végeredmény: nem kaptunk semmit!” – idézte egy rendőr véleményét a lap.

A pogácsát azért nem szabad elfogadni, mert a rendőrség etikai kódexének 2. pontja szerint a rendőr elutasít minden – pénzben kifejezhető értéket képviselő – olyan ajándékot, juttatást, előnyt vagy szívességet, ami alkalmas lehet elfogulatlanságának kétségbevonására, vagy befolyásolhatja munkavégzésével kapcsolatos pártatlanságát, ítélőképességét.”

Tompos Márton, a Momentum elnöke azt mondta, azért vittek vizet, pogácsát az MTVA-székházhoz, mert hallottak arról, milyen körülmények között dolgoznak ilyenkor a rendőrök. „Működésképtelen a rendszer, a Belügyminisztérium ennyire tartja a rendvédelmiseket” – vonta le a következtetést az ellenzéki politikus.

A címlapképen az egy héttel ezelőtti rendőri intézkedés egy emlékezetes pillanata az MTVA-székháznál

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.