Kötelességszegés miatt visszahívja a pécsi közgyűlés a Zsolnay Örökségkezelő ügyvezetőjét

  • narancs.hu
  • 2019. november 14.

Belpol

Épp csak elkezdődött a városi cég átvilágítása, máris hullanak a csontvázak.

A pécsi közgyűlés csütörtöki ülésén azonnali hatállyal visszahívta Vincze Balázst a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. (Zsök Nkft.) ügyvezetői tisztségéből - közölte Pécs polgármestere az MTI-vel.

Péterffy Attila (Mindenki Pécsért Egyesület) közleménye szerint a döntés háttere, hogy a városi cégnél a polgármester megbízásából folyó átvilágítás "kötelességszegő magatartást tárt fel" egy az ügyvezető által megkötött, nagy összegű szerződéssel kapcsolatban.

A kommünikében azt írták: a polgármester rendelkezésére álló dokumentumok szerint Vincze Balázs a Zsök NKft. ügyvezetőjeként bruttó 209,6 millió forintos szerződést kötött egy pécsi rádiót működtető céggel. Egy ilyen jelentős összegű szerződés aláírása az alapító, a pécsi önkormányzat, tehát a városi közgyűlés előzetes hozzájárulása után valósulhat csak meg.

Ezt azonban a cég ügyvezetője nem kérte, így megszegte a társaság szervezeti és működési szabályzatát, beszerzési szabályzatát, alapító okiratát, valamint a pécsi önkormányzat vagyonrendeletét - sorolta Péterffy Attila közleményében.

A közgyűlés új, ideiglenes ügyvezetőt nevezett ki a társaság élére, Rózsa Zoltánt. Őt arra kérte fel Pécs polgármestere, hogy járjon el az ügyben, gondoskodjon annak teljes körű feltárásáról, ha szükséges, igazságügyi média-, reklám- és könyvszakértő bevonásával.

A közleményben Péterffy Attila arra is kitért, hogy ha a vizsgálat az ügyvezető kötelességszegő magatartása mellett a szerződésből eredő vagyoni hátrányt is feltár, felelősségre vonást kezdeményez az ügyben.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.