Borkai megkapta a selyemzsinórt a Magyar Nemzetben, aminek aztán hirtelen nyoma veszett

  • narancs.hu
  • 2019. október 11.

Belpol

Teljes a káosz a Fideszben: nem tudják eldönteni, hogy kirúgják-e a győri polgármestert.

„Borkai Zsolt leborított egy szekérderéknyi rajzszöget, és most arra kényszeríti saját családját és politikustársait, hogy bekötött szemmel, mezítláb sétálgassanak. Könnyen elkerülhető lett volna ez a helyzet. Már napokkal ezelőtt le kellett volna mondania. Ui: Egy ország ért egyet Tarlós Istvánnal” – olvasható a kormánypárti Magyar Nemzetben az írás. (A cikket röviddel a megjelenés után eltávolították.)

Bonyolódik a győri fideszes polgármester botránya: Borkai Zsolt ma délután 4 órakor meghirdetett egy sajtótájékoztatót, amit körülbelül 5 órakor lemondott.

Egy kis bohózat péntek estére: rendkívüli sajtótájékoztatót hirdetett meg Borkai, amit aztán szépen le is mondtak

Vajon mi történhetett? Péntek este délután 4 órakor a távirati iroda közölte, hogy 6 órára rendkívüli sajtótájékoztatót hirdet a győri fideszes polgármester, Borkai Zsolt, akiről az elmúlt hetekben botrányos szexvideók, valamint a politikushoz és köréhez köthető korrupciós ügyek kerültek fel az internetre.

Borkai Zsoltról körülbelül másfél hete kerülnek fel az internetre kínos felvételek, amelyeken szexuális aktus közben látható. Az Ez az ördög ügyvédje névtelen blog továbbá a politikushoz és köréhez köthető korrupciós ügyeket is kiteregetett. Azóta a média kiderítette, hogy

  • a fia havi egymillió forint jövedelmet kap egy tetszhalott cégtől,
  • a felesége nevén egy 4 hektáros birtok van teniszpályával,
  • a „legdrágább dugattyús egymotoros” repülővel repked,
  • a felvételeken szintén látható Rákosfalvy Zoltán az ország a második legnagyobb „kaszinókirálya”.

 

A kormány és a Fidesz prominensei kerülték, hogy nyilatkozzanak a kérdésben, egyedül Tarlós István, Budapest főpolgármestere mondta azt az Inforádiónak: „Ez védhetetlen, vállalhatatlan és méltatlan. [...] Előállítja ezt a helyzetet, mások, bizonyos mértékig az egész közössége kontójára. Nem érzi, hogy mi lenne a kötelessége?”

Hosszú idő óta az a szokásjog, hogy a selyemzsinórt a Magyar Nemzeten keresztül nyújtja át a kormányfő a kegyvesztetté vált fideszeseknek: így volt ez 2012-ben, Schmitt Pál esetében is. Hasonló történt 2006–2007 környékén, amikor Áder János, Schmidt Mária és Pokorni Zoltán egy időre partvonalra került. A mostani cikk is név nélkül jelent meg, információink szerint ez azt jelenti, hogy személyesen Orbán Viktor engedélyével közölték. De akkor hogyan tűnhetett el?

Frissítés

Cikkünket megjelenése után kétszer kellett frissíteni. Egyszer, amikor kiderült: a Nemzet cikke eltűnt. Másodszor pedig akkor, amikor előállt a kormánypárti lap főszerkesztője, hogy megmagyarázza az esetet.

A hvg.hu kérdéseire válaszolva Ballai Attila azt állította, hiába nem írtak nevet a cikkhez (egy publicisztika esetén ez egyet jelent azzal, hogy ez a teljes szerkesztőség véleménye, a Magyar Narancs esetében ilyenek az A szerk.-ek és a Narancsblog - a szerk.), az mégiscsak egyetlen kollégájuk véleménye volt, amit teljesen véletlenül, technikai hiba miatt élesítettek.

Ezzel szemben mind az Index, mind a Magyar Hang olyan információkat kapott, hogy a Magyar Nemzet "bakija" a Fideszben uralkodó káoszra vezethető vissza. A folyamatosan ülésező válságstáb vélhetően belement volna abba, hogy akár már a választások előtt lemondjon Borkai - ezzel mintegy átadták volna a székét az ellenzéki jelöltnek -, ezért hívta össze a győri polgármester a sajtótájékoztatót, illetve előre beélesíthették a cikket is.

Majd valaki - nem zárható ki, hogy időközben a Franciaországban tárgyaló Orbán Viktor telefonált haza - lefújta az egészet, csakhogy arról elfeledkezhettek, hogy a cikk éles, s az időzítésnek megfelelően egyszerre csak kikerült a magyarnemzet.hu-ra.



Neked ajánljuk