Novák Katalin: „Nagy tudású, kritikus fiatalokra van szükségünk”

Belpol

A köztársasági elnök nyitotta meg a Corvinus tanévét a Várkert Bazárban.

Novák Katalin a hallgatókhoz szólva azt mondta, szeretné, ha Magyarországon az egyetemek fő célja a versenyképes tudás átadása mellett a gondolkodásra tanítás, a kritikus szemléletű gondolkodásra való ösztönzés lenne.

„Váljanak olyanná, akiktől érdemes tanulni, és akikért nekünk is érdemes volt tanulni és dolgozni” – kérte a köztársasági elnök a hallgatóktól.

Mint mondta, nem békeidőben vagyunk, hiszen a szomszédunkban háború zajlik, ezt megelőzően pedig járvány söpört végig a világon.

„Emiatt nehezebb gazdasági helyzet köszöntött be mindenhol, nem csak a háború sújtotta övezetben. Energetikai nehézségekkel, ellátási problémákkal kell szembenéznie számos országnak, így Magyarországnak is. Logisztikai kihívások előtt állunk majd, miközben felértékelődik a nemzetközi kapcsolatok jelentősége, a nemzetközi vérkeringésben való aktív részvétel és a Föld állapotáért való aggodalom” – sorolta.

 
Hernádi Zsolt, Novák Katalin és Takáts Előd a Budapesti Corvinus Egyetem tanévnyitó ünnepségén a Várkert Bazárban

Fotó: Facebook/Novák Katalin

Szerinte ezekre a kihívásokra ott van a válasz a különböző egyetemi szakokon, ezekre a kérdésekre kapják meg a hallgatók a választ a megfelelő tudás megszerzésével az egyetemi évek alatt. A felsőoktatás alapítványi kiszervezésével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy „a Corvinus az egyetemi átalakítások úttörője volt, az első olyan egyetem, amely megújult formában működhet”.

A tanévnyitón felszólalt Takáts Előd rektor is, aki szerint az igazi sikernek három pillére van: a tehetség, a lehetőség és a felelősség. „A Corvinusra felvett hallgatók nemzetközileg elismert tudást szerezhetnek és minden lehetőség adott a számukra, hogy tehetségüket kibontakoztathassák” – mondta.

A rektor a felelősség fontosságáról is beszélt, szerinte ennek szellemében indították el – többek között – az Illyés Gyula-programot, hogy tehetséges, hátrányos helyzetű diákokat készítsenek fel sikeres egyetemi karrierre.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.