Orbán Viktor is megnézte az áradó Dunát

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 15.

Belpol

A miniszterelnök homokzsákot ugyan nem pakolt, de egy vízügyes szakembert kihúzott az árokból.

„Most jön a neheze. De felkészültünk, meg fogjuk csinálni!” – ezzel a címmel jelent meg egy videó vasárnap délután Orbán Viktor Facebook-oldalán, amelyben a miniszterelnök a Római-parton – drámai zenei kísérettel – arról beszél, hogy egy olyan területen áll, ami egy nap múlva járhatatlan lesz.

„A várható, érkező nagy víztömeg holnapra már a fejem magasságában áll, rá egy-két nappal pedig két méterrel följebb”

– magyarázza a felvételen Orbán, majd hozzáteszi: „A vízügyesek tele vannak önbizalommal.” A miniszterelnök szerint három kritikus szakasz van a Dunán: a Szigetköz, a Dunakanyar, valamint maga Budapest. „Pintér Sándor felügyeli a katasztrófavédelmet, tehát ő áll a védekezés csúcsán, és biztos vagyok benne, hogy mint eddig minden árvíz esetében, most is jól fogja irányítani a munkát” – fogalmazott a kormányfő, hozzátéve: „És hát itt van mögötte a kormány, szükség esetén pedig maga a miniszterelnök is.”

Most jön a neheze. De felkészültünk, meg fogjuk csinálni!

Most jön a neheze. De felkészültünk, meg fogjuk csinálni!

Posted by Orbán Viktor on Sunday, September 15, 2024

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Magyar Péter vasárnap délben gumicsizmában, ásóval a kezében jelentkezett be a Komárom-Esztergom megyei Neszmélyről. A Tisza Párt elnöke azt javasolja a miniszterelnöknek, ne Arnold Schwarzeneggerrel kondizzon, hanem pakoljon homokzsákokat, és segítsen az árvízi védekezésben. Bár Orbán a videó tanúsága szerint nem homokzsákozott, egy ponton – fizikai erőnlétét bizonyítandó – segített kihúzni egy vízügyes szakembert az árokból.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.