TV2-vezérigazgató: A hírszerkesztők szabadságát bizonyítja a Magyar Péter péniszéről készült híradós anyag

  • narancs.hu
  • 2025. március 6.

Fekete Lyuk

A cégvezető szerint a csatonra nem fideszes, és semmi köze a kormányhoz.

Eddig nem ismert alternatív dimenziókba kalauzolja az olvasót a 24.hu interjúja a TV2 Csoport vezérigazgatójával, Pavel Stanchevvel. A szakember ugyebár afelett a tévécsatorna felett bábáskodik, aminek a híradósai már két kampány során is kiálltak nyíltan a Fidesz mellett, a műsoruk tömegesen veszt helyreigazítási pereket, és úgy általában véve nem híreket mond, hanem a kormánypárt aktuális álláspontjának legszélsőségesebb részét tolmácsolja.

Ehhez képest a francia-bolgár szakember elmondta, hogy a TV2 nem fideszes, hanem „az emberek tévéje”, majd többször kiemelte, hogy egy magáncégről van szó, aminek semmi köze a kormányhoz, az pedig „semmi különöset” nem jelent, hogy a hírigazgatójuk, Szalai Vivien rendszeres látogatója a Miniszterelnökségnek.

Stanchev állítása szerint a CNN-nél is történt olyan, hogy a híradósok kiálltak egy-egy párt mellett, majd azt ecsetelte, hogy Magyarországon pluralizmus van, „mindenki megválaszthatja a neki szimpatikus csatornát vagy híroldalt”, a TV2 hírműsorait pedig többnyire a családcentrikus nézők követik. Emiatt szerint náluk nem is a politikai tartalom a nézettség fő motorja, hanem „a megható vagy megrendítő történetek”.

A szakember szerint amúgy is elavult már az a gondolat, hogy semlegesnek kell maradni és bemutatni különböző szempontokat, ugyanis „a nézők valójában nem semlegességet várnak.” Hogy ebbe belefért-e a Tények legendássá vált riportja, amiben Magyar Péter Európa Parlamentben mutatott farokigazítását mutogatták percekig, arra kitérő és egyben meglepő választ adott: „Személyes véleményem, hogy az a híranyag átlépte a jó ízlés határait. Ugyanakkor én a vezérigazgató vagyok, és meg akarom hagyni az újságírók és hírszerkesztők szabadságát.”

 
A szerkesztői szabadsát bizonyítéka
TV2 Tények
 

Stanchev az interjúban tagadta, hogy a TV2 állami hirdetésekből származó bevételei háromszor nagyobbak lennének, mint a teljes a piacra vonatkozó összesített érték, de szerinte „a nézettséghez mérten arányos és tisztességes a TV2 Csoport részesedése az állami hirdetésekből”.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.