A forgalom már régóta túlnőtte az Arad és Nagyvárad közötti 79-es főutat, ezért keresett forrást a két szomszédvár megyei tanácsa egy gyorsforgalmi út megépítésére, amely elkerülné a városokat és a nagyobb falvakat. A tervek elkészültek, megindult a három szakaszból álló közbeszerzés – írja 24.hu.
Az első, Nagyvárad és Nagyszalonta közötti, 33,7 kilométeres szakasz kivitelezésére hét konzorciumi cég jelentkezett: a beruházás értéke mintegy 600 millió euró áfával, azaz közel 240 milliárd forint. Ebből az összegből ezen a szakaszon 32 kisebb híd és felüljáró épül, valamint egy 5,3 kilométeres leágazás Nagyszalontánál – ez köti majd össze Arany János szülővárosát, pontosabban a meglévő 79-es főutat az új gyorsforgalmival.
Az említett hét ajánlattevő közül két román, három török, valamint egy ukrán-román formáció mellett egy magyar-román konzorcium is ajánlkozik a sztrádaépítésre. Ez pedig a Duna Group Europa Kft./Duna NRG/Duna Construcţii RO SRL/He-Do Útépítő Kft./ING Service SRL vállalkozói összeborulás. A konzorcium cégeinek többsége Mészáros Lőrinc üzlettársa, Szíjj László tiszakécskei vállalkozó Duna Aszfalt köré épült csoportjába tartozik.
A lap megemlíti, a hét pályázóból bármelyik is nyeri el az uniós forrásokból finanszírozott beruházást, annak 24 hónap alatt át kell adnia az első szakaszt. A 120 kilométeres gyorsforgalmi útnak lesz egy nagyjából 10 kilométeres leágazása Békéscsaba irányába is, így a békési vármegyeszékhelyről könnyen rá lehet majd kapcsolódni az erdélyi-romániai autópályákra Nagyvárad vagy Arad irányában.