„Az új magyar királyi dinasztia megszületése” – drMáriás megfestette Mészárost és Várkonyi Andreát

  • narancs.hu
  • 2021. május 16.

Képzőművészet

„Lőrinc almaágat tart a kezében, melyet leskelődésünk miatt férfiassága eltakarására használ”. 

„Az új magyar királyi dinasztia megszületése – Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea a gazdagság, szépség és boldogság Ádámja és Évája, a földi mennyország megtestesítői” – írja Facebook-bejegyzésben drMáriás, aki legújabb munkájában a párt festette meg. 

„Lőrinc almaágat tart a kezében, melyet leskelődésünk miatt férfiassága eltakarására használ, ugyanakkor azon csüng kecses almája, melyet lehengőrlen vonzó mosolya kíséretében Andreája felé nyújt reménykedve. Ámbátor Andrea szépségistennő miközben angyali mosollyal néz vissza szeretett szíve választottjára furcsa mód egy másik almát fog a kezében. Vajon melyikbe harap? S harap-e egyáltalán? Megbukik-é az ember, avagy marad örökre a Paradicsomban? Ezt válaszoljátok meg testvéreim!” – jellemzi a festő legújabb szerzeményét. 

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.