Ez aztán a luxus! Ilyen belülről a batidai vadászkastély, amely, ugye, nem Lázár Jánosé – Fotók

  • narancs.hu
  • 2018. március 11.

Kis-Magyarország

Hiszen a miniszter és családja biztosan csak véletlenül vásárolta fel a környező földeket, és a helyi információk is csak rosszindulatú feltételezések.

Az elmúlt hónapokban több furcsaságot is feltártunk egy rejtélyes luxuskastélyról, amely Hódmezővásárhely külterületén található, és amellyel kapcsolatban helyben számos feltételezés felmerült, hogy talán mindez nem lehet ismeretlen Lázár János számára. Bemutattuk, hogy a batidai tanyavilág közepén lévő épületegyüttes körül Lázár János és családjának földjei találhatók (együttesen valamivel több mint 40 hektár), a kastélyt is úgy lehet megközelíteni, ha ezek egy részén áthajtanak az oda érkezők.

Lázárék a földjeik közül többet szinte napra pontosan akkor vásárolták, amikor a hivatalos építtető, Kulik Jenő helyi ügyvédé lett a mostani kastély területe. Kiderítettük azt is, hogy Kulik Jenő – aki Lázár János ügyvéd ismerőse, dolgoztak együtt a vásárhelyi polgármesteri hivatalban, később pedig a Miniszterelnökség is megbízásokat adott az ügyvédnek – Lázár Jánosné földjét is körbekerítette, így a miniszter édesanyja nem is használhatja szabadon a saját tulajdonát, de a jelek szerint ez eddig különösebben nem zavarta.

Luxuskastély Lázár Jánosék földjei közt: újabb furcsaságokra bukkantunk

Csak a véletlen műve lehet, hogy a kastély építői Lázár Jánosné földjét is körbekerítették! A közelmúltban több cikkünkben is foglalkoztunk egy rejtélyes luxuskastéllyal, amely a Hódmezővásárhelyhez tartozó batidai tanyavilágban található. A helyiek elmondásain túl több jel is utal arra, hogy Lázár Jánosnak nagyon ismerős lehet az ingatlan.

A kastélyról és környezetéről bemutattunk egy látványos drónvideót is, most pedig a Vásárhelyiek a változásért nevű Facebook-oldal egy rakás képet posztolt egyebek közt arról, hogyan néz ki belülről a főépület. A képekhez megjegyzéseket nem fűztek, de az kiderül, hogy akkor készültek, amikor a kivitelezők még nem végeztek a munkákkal. Persze így is látható, milyen hatalmas pince lehet a kastély alatt, mekkora kandallót építettek, a csillárt sem aprózták el, miközben a szaunára és a nem hétköznapi tetőszerkezetre is érdemes vetni néhány pillantást. Bárki is a valódi tulajdonos, Mészáros Lőrinc felkötheti a gatyáját, vadászat után ő biztos nem ilyen helyen törölgeti a puskacsövét.

false

 

Fotók: Vásárhelyiek a változásért Facebook-oldal

false

 


false

false

false

false

false

false

További képek a Vásárhelyiek a változásért Facebook-oldalon nézegethetők.

 

Légi felvételeken mutatjuk a titokzatos luxuskastélyt, amely Lázár Jánosék földjei között épült

Persze, az egészhez semmi köze sincs a miniszternek. Szerényen csak Nagyréti Vendégház nak hívják azt az impozáns vadászkastélyt, amelyet a közelmúltban építettek a Hódmezővásárhelyhez tartozó batidai tanyavilág szélén. A hatalmas luxusingatlanról a környéken sokan úgy tartják, hogy ahhoz köze lehet Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszternek.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.