Papírforma alapján jelölte ki Lázár János az elhunyt hódmezővásárhelyi polgármester lehetséges utódját

  • narancs.hu
  • 2017. december 6.

Kis-Magyarország

A fideszes alpolgármester lenne az új városvezető.

Hegedűs Zoltánt (Fidesz–KDNP), Hódmezővásárhely jelenlegi alpolgármesterét jelöli a Fidesz és a KDNP helyi szervezete az elhunyt Almási István városvezetői posztjára a február 25-i időközi önkormányzati választásra – jelentette be Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán sajtótájékoztatón a csongrádi városban.

Az Index híre szerint Lázár János közölte, hogy a jelölt kiválasztásánál két szempontot vettek figyelembe:

– a tapasztalatot,

– a stabilitást.

Hegedűssel alpolgármesterré választásakor készített interjút egy helyi portál, ebből kiszedtük a legérdekesebb részleteket:

„A 90-es évek elején még nem nagyon foglalkoztatott a közélet. Bár csodálattal néztem édesapámra, aki 1990-től nagyapám biztatására mint kisgazda képviselő vállalt szerepet. Nagyapám fehérgárdista volt, jó pár évet töltött a váci börtönben, később édesapám folytatta az ő népképviseleti tevékenységét.”

„Tősgyökeres tarjáni vagyok. Az akkori Zalka Máté, a mostani Varga Tamás iskolába jártam, majd a Kossuthban végeztem géplakatosként.  A gépek szeretete örökletes a családban. Édesapám gépész, nagyapám kovács volt. Az első számítógépek megjelenésekor megfertőzött az informatika. A főiskolán is ezt tanultam. Informatikusként a városházán is dolgoztam a kilencvenes évek elején. A mostani irodám egyébként pont ott van, ahol annak idején az informatikai csoporté.”

„2006 nyarán csörgött a telefonom, hogy Lázár János, akkori polgármester szeretne velem beszélni. Találkozásunkkor gyorsan rátért a lényegre: elindulnék-e képviselőjelöltként.”

„Nem szeretnék íróasztal mögött ülni. Látni akarom, hol, mi és hogyan épül. Hozzám tartoznak a beruházások, fejlesztések, építkezések. Elengedhetetlen a terepszemle.”

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.