Szentgotthárdon szó nélkül leszedték a Momentum tárlatát

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 16.

Kis-Magyarország

És el is rejtették. 

Egy napig állhatott a Momentum plakátkiállítása Szentgotthárdon: a város kormánypárti polgármestere intézkedett, hogy a szabadtéri tárlat nem maradhat ott – írja a nyugat.hu.

Pleva Dániel, a Momentum Vas megyei elnöke kedden tette közzé a Facebookon, hogy Celldömölkön és Szentgotthárdon a párt aktivistái hétfőn felállították a plakátkiállítást, „amellyel a propaganda ellen küzdve az igazságot” szeretnék bemutatni.

A Momentum, állítja, több hétig egyeztetett, engedélyért folyamodott és pénzt is fizetett a közterület használatáért. 

A kiállítás szentgotthárdi eltávolításáról Pleva azt írta, hogy szerinte a polgármesternek fáj az igazság, és „a Fidesz így próbálja meg elhallgatni a valóságot, nehogy a választók ráébredjenek: 13 éve átverik őket!” Pleva bejelentette, hogy a történteket nem hagyják annyiban, a kiállítás leszedetésének jogi következményei lesznek. 

Huszár Gábor polgármester azt nyilatkozta, a közterület használatát eredetileg a szokott módon engedélyezték, és ingyen, de aztán tényleg az önkormányzat szedette le a plakátokat, hétköznapi okból. 

 „A közterületfoglalás augusztus 21-ig volt engedélyezve – ebbe beleesik augusztus 20., ami Szentgotthárd alapításának 840., várossá avatásának 40. évfordulója városi ünnepségekkel – értelemszerűen a több hetes előkészítéssel szervezett programok a település főterén is zajlanak. Ezek nem valósulhatnak meg politikai szervezet odahelyezett óriásplakátjai között” – indokolta a döntést a Vas megyei város polgármestere. 

A kiállítás ilyen volt, még mielőtt leszedték:

 
 

 Huszár szerint nyilvánvalóan mást gondol a plakátkiállítás fogalmáról ő és a Momentum. 

Az ellenzéki párt plakátjai, úgy gondolja, „leginkább az óriásplakátokhoz fogható méretű transzparensek politikai indíttatású hirdetésekkel”.  Azt is mondta a polgármester, hogy ezek az installációk bárhol máskor és máshol kikerülhetnek a városban, csak az ünnep miatt nem most és nem ott.

A Momentum szerdán közleményt adott ki az ügyben. Valójában ebből derül ki, hogy a plakátokat a polgármester úgy távolíttatta el, hogy nem szólt a Momentumnak.

 „Az, hogy valakinek nem tetszik, ha kimondjuk az igazságot az oktatási rendszerben burjánzó problémákról, a hatalmas pedagógushiányról vagy a megalázó tanári bérekről, magánvélemény. Azonban Huszár Gábor úgy szedette le tájékoztatás nélkül a Momentum tulajdonát képező, jogszerűen kirakott plakátokat, hogy semmilyen információt nem közölt azok hollétéről és arról, mikor kaphatja vissza a párt a saját tulajdonát. A hivatal tegnap óta elérhetetlen, nem válaszolnak a Momentum telefonhívásaira. Felhábórító Szentgotthárd fideszes polgármesterének kicsinyes viselkedése – bár az elmúlt években sajnos már hozzászokhattunk, hogy a NER egyik emberét sem érdekli a magántulajdon és a jogszerűség tisztelete” – írja a párt.

Pleva Dániel, a Momentum Vas megyei elnöke most próbálja kideríteni, hova lettek a plakátok.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.