A momentumosok szivárványos zászlót tűztek az ásotthalomi önkormányzat épületére

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 24.

Lokál

"A szivárványos zászló el kell hogy férjen a magyar, az EU-s és a székely zászló mellett is." – üzenik.

A Momentum és a TizenX aktivistái a hétvégén egy kézzel készített szivárványos zászlót helyeztek ki az Önkormányzatra.

Akciójukat azután szervezték, hogy egy héttel ezelőtt Novák Előd a Mi Hazánk alelnöke felmászott egy tűzoltólétrán a Fővárosi Önkormányzat homlokzatára, és leszedte a pénteken kitűzött szivárványos zászlót. Novák tettét azzal magyarázta, hogy szerinte "homoszexuális provokáció történt", és ennek a "családellenes jelképnek" nincs helye az utcán, annál is kevésbé a fővárosi önkormányzat homlokzatán.

A település polgármestere Toroczkai László augusztus 20-án megtapsoltatta párttársa korábbi akcióját, és közölte Ásotthalmon nem volt szükség erre, hiszen „a mi környékünkön sehol nem kerülnek ki ilyen zászlók”.

A Momentum aktivistái erre reagálva tűzték ki a Pride zászlót Ásotthalmon, közleményükben pedig leszögezték: „A Momentum tagjai egy olyan helynek szeretnék látni Magyarországot és városait, ahol nem gyűlölet kovácsol közösségeket, hanem a másik ember segítése és elfogadása - ezért a szivárványos zászló el kell hogy férjen a magyar, az EU-s és a székely zászló mellett is. Mi nem elvisszük, hanem inkább kitesszük ezeket a jelképeket.”

false

 

Fotó: Momentum

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.