Száműzte az egyszer használatos műanyagokat éttermeiből a magyarországi McDonald's

  • narancs.hu
  • 2021. június 25.

Lokál

A váltás évente 46 millió darab műanyag szívószál, több mint 11 millió műanyag kanál, valamint 2 millió műanyag villa és kés eltűnését eredményezi.

A magyarországi McDonald's a műanyagmentesítés jegyében péntektől minden egységéből kivonja az egyszer használatos műanyag szívószálakat, evőeszközöket és az italos poharakat fedő műanyag tetőket, ezeket papír szívószálak, fa evőeszközök és rost alapú pohártetők váltják fel – közölte az étteremlánc.

A váltás egy évre vetítve 46 millió darab műanyag szívószál, több mint 11 millió darab műanyag kanál, valamint 2 millió darab műanyag villa és kés eltűnését eredményezi.

A műanyagmentesítés az éttermekben elkészített termékekhez felhasznált csomagolások 99 százaléka a megújuló, újrahasznosított vagy harmadik fél által tanúsított, fenntartható forrásból fog származni. Az étteremlánc az átállásra évi 800 millió forintot költ.

A magyarországi McDonald's 94 éttermet működtet.

Június elején jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára, hogy július elsejétől tilos lesz forgalomba hozni egyes egyszer használatos műanyagokat.

A fenntarthatósági elvek érvényesítése érdekében júliustól tilos lesz a műanyag fültisztító pálcika, evőeszköz (villa, kés, kanál, evőpálcika), tányér, szívószál, italkeverő pálcika, léggömbökhöz rögzítendő és azokat tartó pálcák, beleértve a léggömböt a pálcához rögzítő szerkezetet, és az expandált polisztirolból készült ételtároló edény, és italtartó poharak forgalmazása. Az egyszer használatos műanyag italtartó poharak és fedeleik 2023-tól lesznek betiltva.

(MTI)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.