Díjat nyert Csuja László Virágvölgy című filmje Karlovy Varyban

  • narancs.hu
  • 2018. július 8.

Mikrofilm

Karlovy Varyban évek óta kitartóan imádják a magyar filmeket.

Csuja László menekülő szerelmesekről szóló első mozifilmjét díjazta a zsűri szombat este Karlovy Vary nagyszabású nemzetközi filmfesztiválján. A trailer alapján road movie-nak is besorolható mű az „East of the West” zsűri díját nyerte el.

Baromi jó lett az új magyar csecsemőrablós road movie előzetese

„Kidobtak otthonról és az utcán vagyunk egyedül és nem tudom, hogy mit csináljak" – indít a trailer, és bár már ez is elég erős, innen csak felfelé megy az elkövetkezendő egy percben: elszabadul a gumidelfin, hiába dobják el a házi tyúkot, pisztollyal lőnek az égbe, emberre, felsír egy újszülött.

Virágvölgy amatőr főszereplőkkel készült, a női főszerepben Berényi Bianka Instagram-sztár, az EU Cannibal frontembere, a férfi főszerepben Réti László, többszörös Speciális Olimpiai bajnok látható. „Nagyon köszönöm Biankának, Lacinak és az elképesztően lelkes stábnak, hogy velük dolgozhattam! Remélem, hogy egyszer mindannyian megtaláljuk a saját virágvölgyünket” – nyilatkozta a rendező.

false

 

Fotó: MTI/EPA

Az első és második filmeket felvonultató „East of the West” (A Nyugat Keletje) elnevezésű versenyprogramban volt a Virágvölgy világpremierje az elmúlt héten Karlovy Varyban. Tekintélyes külföldi filmkritikusok, többek között a Variety és a Screen International szerzői méltatták a magyar film frissességet, lendületét, rendezését és a szereplőgárdát.

A külvárosi lakótelepen unatkozó Bianka hirtelen felindulásból ellop egy csecsemőt, majd kénytelen otthont keresni, azonban senki sem fogadja be. Már-már feladná, mikor véletlenül találkozik a jószívű, munkásszállón élő Lacival, aki segíteni akar az utcán rekedt lánynak és eldönti, hogy mindenáron otthont teremt számukra.

A film augusztus 30-tól látható a hazai mozikban.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.