James Bond után Macbeth szerepére készül Daniel Craig

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 30.

Mikrofilm

Shakespeare-drámával akarják talpra állítani a Broadwayt.

Macbethet játssza tavasszal Daniel Craig a Broadwayn – írja a The New York Times.

Bár a legtöbben James Bond szerepében ismerik, az 53 éves brit színész szívesen játszik színpadon is: 2013-ban Harold Pinter Árulás című drámájában és Keith Huff A Steady Rain című művében szerepelt. Shakespeare világa sem idegen tőle, hiszen 2016-ban az Othellóban Jágó szerepét alakította, a New York Times kritikusa szerint igazán nagyszerűen.

A Broadway-előadás vezető producere Barbara Broccoli, aki régóta együtt dolgozik Craiggel, hiszen fivérével együtt jó néhány Bond-film elkészüléséért dolgozott producerként. Broccoli azt nyilatkozta a lapnak, évek óta beszélgetnek Craiggel a Macbethről, és még ebben az évadban színre akarják vinni a drámát, hogy segítsenek talpra állni a Broadwaynek a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások után. 

 

„Borzasztó 18 hónap volt mindenki számára, különösen a színházaknak okozott hatalmas károkat. Craig vissza akar térni, színpadon akar állni, és arra bátorítani az embereket, hogy térjenek vissza a Broadwayre, ami nemcsak kulturális, hanem közösségi szempontból is fontos mindenki számára” – nyilatkozta a tervezett előadásról Broccoli.

Az első előadást március 29-én tartják, a bemutatót április 28-án, a Lyceum Színházban, és 15 héten át szeretnék játszani a Macbethet. Lady Macbethet Ruth Negga alakítja, a darabot Sam Gold rendezi, aki azt az Othello-előadást is rendezte, amelyben Craig jelenítette meg a főgonoszt. 

A Broadway közönsége eddig 47-szer látta ezt a Shakespeare-drámát, legutóbb 2013-ban, Ethan Hawke és Anne-Marie Duff főszereplésével.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.