Kifizetődött a rajongók kiszolgálása

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 17.

Mikrofilm

Egy kék sündisznóra tódul a nép Amerikában.

A Sonic, a sündisznóról először tavaly áprilisban adtunk hírt, akkor jelentek meg ugyanis az első képek a videójáték-adaptációról. Bár minket Jim Carrey bajsza hökkentett meg, a rajongók sokkal jobban izgultak kedvenc sünijük kinézete miatt, az ugyanis jobban hasonlított egy emberszabású, kék szörny preparátumára, mint egy aranyos játékhősre.

A Paramount stúdió rendhagyó módon hallgatott a rajongók szavára, az eredetileg tavaly novemberre tervezett bemutatót lefújták és átdolgozták Sonic kinézetét. Az új külsővel már kibékült a Twitter és Facebook népe, sőt kampányt indítottak, amelynek lényege, hogy minél többen nézzék meg a filmet a moziban, így hálálva meg, hogy a stúdió hallgatott rájuk.

Valentin-napon végül moziba került az újraanimált Sonic, az első számok alapján pedig bejött a rajongók kiszolgálása: Amerikában 57, világszerte pedig több mint 100 millió dollárt szedett össze a film – többet, mint bármelyik videójáték-adaptáció korábban. A film elkészítése körülbelül 87 millió dollárba fájt, a marketingként is kiválóan működő újraanimálás pedig körülbelül 5 millió dollárba kerülhetett.

A siker rá is fért a Paramountra: tavaly a Gemini Man-nel és a Terminátor: Sötét végzettel is beégtek. Idén viszont nagyot mehetnek, a Top Gun és a Hang nélkül folytatásától is nagy sikert várnak az elemzők.

A Sonic, a sündisznó nálunk február 13-a óta fut a mozikban.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?