Az év első botrányfilmjében liberális elit vadászik a konzervatívokra

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 17.

Mikrofilm

"Az év legvitatottabb filmje, amit még senki sem látott" - hirdeti a mozi.

Tavaly nyáron a texasi El Pasóban, majd órákkal később az Ohio állambeli Daytonában történt fegyveres támadás az Egyesült Államokban. A mészárlást követő napokban Trump elnök és a konzervatív média figyelme egy bemutatás előtt álló szatirikus thrillerre fókuszált: a The Hunt című moziban egy liberális elithez tartozó csoport sport gyanánt vadászik konzervatívokra.

A Fox News annyi műsoridőt áldozott a mozira, amennyit vásárolni sem lehetne, Trump pedig a Twitteren háborgott, többek között igazi rasszistának bélyegezve a gazdag liberálisokat. A botrány hatására az Universal végül elnapolta az eredetileg 2019 szeptemberére tervezett bemutatót – most azonban úgy gondolták, elég idő telt el, így március 13-án Amerikában mégis bemutatják a filmet.

Jelenet a filmből

Jelenet a filmből

 

A The Hunt Richard Connell 1924-es The Most Dangerous Game című könyvének adaptációja. A regényben egy nagymenő amerikai vadász pottyan a vízre jachtjáról, majd egy karibi szigetre úszik, ahol azonban egy orosz arisztokrata uralkodik – aki unja már az állatokra lövöldözést ezért

úgy dönt, levadássza az amerikait.

Ezt a sztorit aktualizálta napjaink egyik legmenőbb televíziós alkotója, Damon Lindelof, aki A hátrahagyottak után legutóbb a Watchmen sorozatverziójával nyűgözte le a nézőket. A The Hunt szereplőgárdájában olyan nevek tűnnek fel, mint a kétszeres Oscar-díjas Hilary Swank, Betty Gilpin vagy Emma Roberts.

A film sztorija szerint szélsőséges jobboldali nézeteket valló embereket rabolnak el, hogy unatkozó, gazdag liberálisok állatokként vadászhassák le őket. Mindez persze a tavalyi lövöldözős tragédia nélkül is felháborította Trumpot és a konzervatívokat Amerikában. A Vulture külön cikkben járt utána, van-e alapja a háborgásoknak: egyértelmű választ ugyan nem adott, de bebizonyította, hogy a film valóban szánalmas szerencsétleneknek nevezi a jobboldali áldozatokat.

Miközben a film mögött álló stúdiók reménykednek, hogy a botrány hatására emberek tömegei tódulnak majd a moziba, az alkotók nyilatkozataikban igyekszenek elvenni a mozi élét. Lindelof szerint téved a média, amikor ellentmondásos filmnek igyekszik beállítani a The Hunt-ot: "(...) ez nem egy veszélyes film. Ez nem egy provokatív film. Ez nem egy megosztó film" – nyilatkozta. Ez persze nem tartotta vissza a marketingeseket, hogy egy disznófejjel, "Az év legvitatottabb filmje, amit még senki sem látott" felirattal hirdesse a mozit.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.