Valentin-napon kerül a mozikba Hollywood adaptációmániájának legújabb áldozata

  • Szabó Ádám
  • 2019. november 21.

Mikrofilm

Végre meghallgattatott a rajongók óhaja.

Valentin-napon kerül a mozikba Hollywood filmadaptáció-mániájának legújabb áldozata, a Sonic, a sündisznó.

A film előzeteséről még áprilisban adtunk hírt – akkor minket inkább Jim Carrey bajsza nyűgözött le, a rajongóknak azonban valami egészen más miatt fájt a fejük, azon tudniillik, hogy kedvencük egyáltalán nem hasonlít a játékban megszokotthoz.

Sonic, a sündisznó (eredetileg Sonic, the hedgehog) a japán SEGA válasza volt a rivális Nintendo gigasikerére, a Marióra. Az első játék 1991-be jelent meg, s azóta számtalan, különböző platformokra érkező folytatás követte; sőt

a sün képregényformában is életre kelt már.

Az eredeti game sztorija szerint a főellenség, Dr. Ivo Robotnik (más néven Dr. Eggman) állatokat és különleges lényeket ejt foglyul, mert meg akarja szerezni a Káosz Smaragdokat – ellene veszi fel a harcot a szupergyors és szuperkék Sonic.

Mindebből már 1994-ben élőszereplős filmet akartak készíteni Hollywoodban, majd megpróbálkoztak egy animációs megoldás nyélbe ütésével is – mindkét projekt kútba esett. 2013-ban a Sony futott neki a dolognak, megvásárolta a jogokat, és meg is kezdődtek az előkészületek – 2017-ben mégis letettek a projektről.

A Paramount azonban szívesen beugrott a helyükre – és innen már nem volt megállás a pár hónappal ezelőtt debütált előzetesig. A stúdió a játéknál realisztikusabb figurát akart, aki modernebb, emberszerűbb és jobban illeszkedik az élőszereplős környezethez – a végeredmény azonban jobban hasonlított

egy taxidermián átesett, kilúgozott űrlényhez.

Akkora volt a rajongók felháborodása, hogy a Paramount úgy döntött, újratervezik a figura külsejét, az eredetileg 2019. november 8-ra tervezett premiert pedig áttették jövő februárra. A most megjelent új trailerben már az új Sonic látható – kicsit bolondos, kicsit aranyos, kicsit cool, vagyis pont olyan, mint a játékban.

A rajongók hatalmas lelkesedéssel fogadták kedvencük új designját, a 9gag, a Twitter és a Facebook is tele van hálás posztokkal, melyekben arra buzdítják egymást az emberek, hogy menjenek el moziba és nézzék meg a filmet, így megköszönve, hogy végre egy stúdió hallgatott rájuk. Februárban kiderül, mindez pénzügyileg is kifizetődik-e a Paramountnak.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?