Timmermansnak gyöngy betűkkel ezerszer le kell írnia, hogy Orbán nem csal, nem lop és nem hazudik

  • Haskó László
  • 2019. július 29.

Publicisztika

Trump küldött is száz dollárt.

Nemzeti vezetőnk diadalmenetét marsall-botjának suhogtatásával múlt szombaton Tusványoson kezdte és augusztus elsején Brüsszelben veszi majd át a babérkoszorút, egyenesen Ursula von der Leyen asszonytól, a még hivatalba sem lépett, de máris igen aktívan dolgozó leendő bizottsági elnöktől.

A hírek szerint a magyar biztosi delegált személyéről folytatnak majd eszmecserét, amely minden bizonnyal megegyezéssel fog végződni. (Trócsányi a kompromisszumos név. Ő kapja majd a Bizottságban a jogállamisági „tárcát”.)

Snájdig úriember kormányfőnk a hétgyermekes anyának kijáró határtalan kézcsókkal hódol majd, aki hálás mosollyal nyugtázza e hódolatot és elhelyezi  akormányfői főn az illiberális világbirodalom alapkő-letevőjének járó aranyozott babérkoszorút. Ezután közös sajtótájékoztatót tartanak, amelyre

 

helyszűke miatt csak a Magyar Nemzet és a Hír TV stábját engedik be.

 

E két jeles orgánum számol majd be a magyarságnak az elhangzottakról röviden és fordítva, az el nem hangzottakról hosszan és egyenesen. Arról értesülhetnek a jó helyről értesülők, hogy Brüsszelből kiutasították Soros Györgyöt és arról, hogy Trump elnök gratulált az alapkőletételhez, egyben küldött száz dollárt az Európát körbevevő drótkerítés építéséhez, amelyet egyébként melegen ajánl Ázsiának is.

Megtudhatjuk azt is, hogy Frans Timmermansnak gyöngy betűkkel ezerszer le kell írni, hogy Orbán nem csal, nem lop és nem hazudik. Sormintának pedig az illiberalizmus betűit kell használnia. Mindezekből természetesen egy szó sem lesz igaz, de az álkeresztény magyar szélsőjobboldal elégedett lesz. Orbán így már nyugodtan és teljes erővel vághat bele október 13-án, Budapest liberálistalanításába. Hajrá Tusványos!

A szerző sebész.

 

(Borítóképünkön: Résztvevők Orbán Viktor miniszterelnök előadása után a 30. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban (Tusványos) az erdélyi Tusnádfürdőn 2019. július 27-én. MTI/Koszticsák Szilárd)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.