A kritikus média nagy erővel kutatja, hogy miért vásárolt háromszáz-méternyi tengert magának a magyar kormány a jelenleg még Olaszországhoz tartozó Triesztnél.
Szakértőnek kikiáltott különféle hajót és/vagy tengert látott embereket faggatnak, vajon mi lehet ebben az üzletben a gazdasági vagy esetleg, netán-tán a politikai ráció. Lassan tíz éve tanuljuk, igazán tudhatnánk már, hogy rációt – sem ilyet, sem olyat – nem érdemes keresni Orbánék bevásárlásai mögött. De ez csak a látszat.
Az ő – meglehet önző – szempontja szerint jó döntésnek bizonyulnak ezek a látszólagos őrültségek. Ez az önzőnek minősített szempont nem más, mint a tetszőleges ideig való hatalomban maradás (sajnos az „örökké” egyelőre nem oldható meg, de az Akadémiától elvett intézetekben megindult az ilyen irányú kutatás).
Szóval mire kell a tenger?
- Először is azért, hogy legyen! Igaz, Anjou Lajos idejében három jóval nagyobb darab tengerünk volt, illetve volt neki, de Felcsúton erre még azok a vének sem emlékeznek, akik történelem órán történelmet tanultak. A tenger, az tenger, oszt jó napot!
- Vagy azért, mert tudjuk jól, hogy nyugodtan lehet valaki ellentengernagy (dafkezéman), tenger nélkül. Horthynak eredetileg volt tengere is hajója is, csak az ármány első útján elsüllyesztette a Monarchia Szent István nevére keresztelt csatahajóját, aztán meg a vén hülye Clemenceau Trianonban elvette tőle a tengert is. Viszont az egyenruha és a tőr még szűk negyedszázadot kibírt. Olyan elegáns volt, hogy a Führer sem mert kiabálni vele (csöndben rúgta seggbe).
Mészáros és neje a yachton pihenget
Fotó: Sióréti Gábor
- Aztán meg ott van a Lőrinc cuki kis yachtja. A bitang horvátok, akik mindent – még a VB ezüstöt is – nekünk köszönhetnek, ott tesznek keresztbe a magyarnak, ahol tudnak. Hát egy frászt. Lőrinc és a yacht megy Triesztbe.
És ha minden magyar kötél szakad, miniszterelnökünk afféle felcsúti Antekirtt doktorként tenger alatti birodalmat hoz létre. Az ő igazságosztó tengeralattjárójának neve bizonyára Magyar Vendetta lesz.
A szerző sebész.
(Nyiítókép: Szijjártó Péter külügyminiszter az olasz parti őrség hajóján az üzlet megkötése után.Fotó: MTI/KKM/Burger Zsolt)