"Igazságot George Floydnak" – üzente gólja után a Fradi játékosa

  • narancs.hu
  • 2020. június 1.

Sport

Tokmac a pólójára írt üzenetben állt ki az ügy mellett.

"Justice for George Floyd", vagyis "Igazságot George Floydnak" – ezt írta pólójára a Ferencváros kenyai születésű norvég játékosa, Tokmac Chol Nguen, amit a Puskás Akadémia elleni vasárnapi meccsen a gólja után meg is mutatott:

Tokmac Floyd

Tokmac Floyd

Fotó: M4 Live

 

Mint ismert, a 46 éves afroamerikai George Floydot múlt hétfőn négy rendőr igazoltatta Minneapolisban, majd egyikük a nyakára térdelt és nyolc percig szorította annak ellenére, hogy a férfi azt kiabálta, nem kap levegőt. Floyd nem sokkal az után életét vesztette, hogy bevitték a rendőrőrsre, majd onnan a kórházba.

A rendőri intézkedés után zavargások kezdődtek Minneapolisban, csütörtökre a városban eluralkodott az erőszak, azóta Amerika más városaiban, a Fehér Ház környékén is, sőt, világszerte demonstráltak a feketék jogaiért és a rendőri erőszak ellen.

A Puskás Akadémia-Ferencváros meccs egyébként 1-1-gyel végződött, Tokmac kiállását itt lehet megnézni:

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.