A Vígszínház színésze a Marton-ügyről

  • narancs.hu
  • 2018. január 4.

Színház

Hajduk Károllyal olvasható interjú a szinhaz.net-en, a Vígszínház tagját a Marton-ügyről is kérdezték:

false

 

Fotó: Vígszínház

„A zaklatási botrány kapcsán Marton László távozott a színház életéből. Ez változást hozott a színháznak, valaminek vége lett. Nyilván mindenkiben nagyon sok kérdés és kétség van. Volt néhány nagyon nehéz hetünk, nehéz volt színpadra menni, mert egy éles fekete-fehér helyzet alakult ki, ahol csak a közvélemény szerinti elkövetők, áldozatok s csendben maradók vannak. Összekeveredett minden, a munka, a tények, a valódi problémák és a bulvárhőzöngés. Rosszul éltük meg mindannyian. Bár még maradtak zavarok és elmaradt a bemutató, mostanra nyugodtabb a helyzet. Magam is azt gondolom, fontos a bántalmazottak mellett kiállni, de muszáj megőrizni ennek az elképesztően egyedülálló szakmának, a színházi munkának a hitelét, becsületét. Ezt leginkább munkával lehet megmutatni, olyan munkával, ami a problémákról is tud beszélni. Kavarognak bennem a gondolatok, de nem gondolom, hogy a Vígből most fel kell állni. Nagyon lelkiismeretes, jó csapat.”

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.