A Vígszínház színésze a Marton-ügyről

  • narancs.hu
  • 2018. január 4.

Színház

Hajduk Károllyal olvasható interjú a szinhaz.net-en, a Vígszínház tagját a Marton-ügyről is kérdezték:

false

 

Fotó: Vígszínház

„A zaklatási botrány kapcsán Marton László távozott a színház életéből. Ez változást hozott a színháznak, valaminek vége lett. Nyilván mindenkiben nagyon sok kérdés és kétség van. Volt néhány nagyon nehéz hetünk, nehéz volt színpadra menni, mert egy éles fekete-fehér helyzet alakult ki, ahol csak a közvélemény szerinti elkövetők, áldozatok s csendben maradók vannak. Összekeveredett minden, a munka, a tények, a valódi problémák és a bulvárhőzöngés. Rosszul éltük meg mindannyian. Bár még maradtak zavarok és elmaradt a bemutató, mostanra nyugodtabb a helyzet. Magam is azt gondolom, fontos a bántalmazottak mellett kiállni, de muszáj megőrizni ennek az elképesztően egyedülálló szakmának, a színházi munkának a hitelét, becsületét. Ezt leginkább munkával lehet megmutatni, olyan munkával, ami a problémákról is tud beszélni. Kavarognak bennem a gondolatok, de nem gondolom, hogy a Vígből most fel kell állni. Nagyon lelkiismeretes, jó csapat.”

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.