Csák nem fogadta el Vidnyánszky lemondását, egyelőre marad a Nemzeti Színház élén

  • narancs.hu
  • 2023. november 13.

Színház

A színházban történt balesetről szóló vizsgálat lezárulta után foglalkozik a kezdeményezéssel.

Közleményt adott ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium, miután Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója bejelentette hétfőn a lemondását. Mint ismert, pénteken a Rómeó és Júlia előadáson két színész, Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó balesetet szenvedett a díszletben. Emiatt mondott le Vidnyánszky, vállalva vezérigazgatói felelősségét.

A minisztérium közleménye szerint, Csák János miniszter

a színházban történt balesettel kapcsolatos vizsgálat lezárultát követően foglalkozik a kezdeményezéssel. Addig is Vidnyánszky Attila maradéktalanul ellátja a színház vezetésével összefüggő feladatait.

Hozzátették, hogy a minisztérium továbbra is folyamatos kapcsolatot tart az intézménnyel, és figyelemmel követi a vizsgálati eljárást.

Mint arról lapunk is beszámolt, a pénteki előadás során sajtóinformációk szerint a színészek a színpad és a kulisszák határán sérülhettek meg, mikor előadás közben a vastraverzekkel felépített díszlet felső emeletéről zuhantak le több métert, hátrafelé. Ekkor félbeszakadt az előadás. A Magyar Nemzet azt írta, Horváth Lajos Ottó tartotta kolléganőjét, Szász Júliát egy kis erkélyen. A színész állítólag váratlanul megszédült, emiatt mindketten átestek a korláton, majd több méter magasból a színpad deszkáira zuhantak. Mindkét színészt meg kellett műteni, állapotuk súlyos, de stabil és nem életveszélyes.

Hétfőn rövid közleményt adott ki a Semmelweis Egyetem, mely szerint a végtagsérülésekkel szállították pénteken a mentők a Semmelweis Egyetem Traumatológiai Klinikájára Szász Júliát és Horváth Lajos Ottót, akiket még aznap megműtöttek. A Nemzeti Színház színészei jobban vannak, állapotuk stabil, de még nem hagyhatták el a klinikát.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.