Végtagsérüléseket szenvedtek a Nemzeti Színház színészei

  • narancs.hu
  • 2023. november 13.

Színház

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó állapota stabil, de még nem hagyhatták el a traumatológiát.

Rövid közleményt adott ki a Semmelweis Egyetem hétfő reggel, miután pénteken baleset érte a Nemzeti Színház két színészét a Rómeó és Júlia előadás során. Közlésük szerint

Végtagsérülésekkel szállították pénteken a mentők a Semmelweis Egyetem Traumatológiai Klinikájára Szász Júliát és Horváth Lajos Ottót, akiket még aznap megműtöttek. A Nemzeti Színház színészei jobban vannak, állapotuk stabil, de még nem hagyhatták el a klinikát.

Sajtóinformációk szerint a színészek a színpad és a kulisszák határán sérülhettek meg, mikor előadás közben a vastraverzekkel felépített díszlet felső emeletéről zuhantak le több métert, hátrafelé. Ekkor félbeszakadt az előadás.

A Magyar Nemzet azt írja, Horváth Lajos Ottó tartotta kolléganőjét, Szász Júliát egy kis erkélyen. A színész állítólag váratlanul megszédült, emiatt mindketten átestek a korláton, majd több méter magasból a színpad deszkáira zuhantak. Mindkét színészt meg kellett műteni, állapotuk súlyos, de stabil és nem életveszélyes.

A magyar színház történetében nem tudni ilyen jellegű, súlyos balesetről, mint ez a mostani – dacára a korlátozott információknak.

A Vidnyánszky Attila vezette színház egyelőre nem adott tájékoztatást az esetről, hogy pontosan mi történt. Csak egy rövid közleményt adtak ki. Úgy tudni, Vidnyánszky ma tart társulati ülést.

A rendőrség azt közölte, hogy az ügyben egyelőre senki sem tett feljelentést.

Frissítés

A baleset miatt hétfő délelőtt lemondott Vidnyánszky Attila.

Frissítés

Ám Csák János nem fogadta el Vidnyánszky lemondását, a színházban történt balesettel kapcsolatos vizsgálat lezárultát követően foglalkozik a kezdeményezéssel. Addig is Vidnyánszky Attila maradéktalanul ellátja a színház vezetésével összefüggő feladatait.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.