Magyar Hang: Nem volt biztonságos a díszlet, amiről a Nemzeti Színház művészei lezuhantak

  • narancs.hu
  • 2023. november 13.

Színház

A lap információi szerint a társulat tagjai sokszor panaszkodtak a díszletre.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, végtagsérüléseket szenvedett a Nemzeti Színház két színésze pénteken, a Rómeó és Júlia című előadás során történ balesetben. A művészek sérüléseiről a Semmelweis Egyetem hétfő reggel rövid közleményben adott tájékoztatást, ebből azonban csak annyi derült ki, hogy mindketten jobban vannak, állapotuk stabil, de még nem hagyhatták el a klinikát.

A Magyar Hang értesülései szerint Szász Júlia súlyos borda- és medencecsonttörést, valamint belső sérülést szenvedett, Horváth Lajos Ottónak pedig a kézfeje izmai sérültek meg súlyosan, amikor leestek a díszletről. Bár az intézmény vezetője a lap információi szerint a színház minden tagját eltiltotta a nyilatkozattól, a Magyar Hang más forrásból megtudta, a balesetnek volt előzménye.

Információik szerint a társulat tagjai sokszor panaszkodtak a díszletre, és bár a magasban kellett játszaniuk, ehhez egyáltalán nem voltak adottak a biztonsági feltételek, még matrac sem volt az adott díszletrész alatt, ami ilyen esetben alapvető követelmény lenne.

Sajtóinformációk szerint a színészek a színpad és a kulisszák határán sérülhettek meg, amikor előadás közben a vastraverzekkel felépített díszlet felső emeletéről zuhantak le több métert, hátrafelé. Ekkor félbeszakadt az előadás. Bár az intézmény a baleset részleteit nem közölte, hétfőn Vidnyánszky Attila „a péntek esti sajnálatos baleset hatására, elismerve vezérigazgatói felelősségét” lemondott a Nemzeti Színház igazgatói posztjáról. Vidnyánszky azonban egyelőre mégsem távozik az intézmény éléről, mivel Csák János kulturális és innovációs miniszter nem fogadta el lemondását, kezdeményezésével csak a színházban történt balesettel kapcsolatos vizsgálat lezárultát követően foglalkozik majd.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.