Tánc, koncert

Ivo Dimcsev

  • - sisso -
  • 2018. július 7.

Színház

Ivo Dimcsev bolgár koreográfus és előadóművész Sculptures című előadása a tavaly született és korábbi előadásainak dalaiból készült bizarr popkoncert és testperformance a Songs from My Shows „tánckarral” továbbfejlesztett változata. Saját dalai, a saját „manipulált” hangján, két indiai hercegnek is beillő férfi táncos és két „címlaplánynak” sem utolsó táncosnő kíséretében. Dimcsev hangja éteri, különféle mozgástechnikákkal éri el, hogy a normál férfihang és a falzett között úgy ugrál, mintha valójában akkora hangterjedelme volna, mint amekkorának tűnik. Az egyszerű, szentimentális szövegek, a gépies mozgás, avagy a köz tekintetének kitett testet, a fogyasztói szexualitást ironizáló koreográfia és a perfomance-on belül a performance-ra is reflektáló kiállások, stand-up szövegek, közbevágások, Dimcsev önértékelési zavarokat mímelő kérdései úgy érnek össze ebben az előadásban, hogy egy stílus, de még inkább egy kor isteni, groteszk tablója tárul elénk. Mintha egy popkulturális szárnyas oltár fő figuráit és jeleneteit látnánk műfelhők között, supermanes alsógatyában. A dadaista kollázstechnikát és Madonna klipjeinek hangulatát egyaránt előhívja. Ha belegondolok, ez így együtt nagyon punk.

Dimcsev Magyarországon is megfordult már, de pár éve inkább csak Londonban és a bécsi ImPulsTanz fesztiválon találkozhatunk vele, valamint három éve hagyományosan ő zárja a temesvári TESZT fesztivált. Az ínyenc, illetve kéjenc törzsközönség nagy örömére és megnyugvására.

Temesvári Csiky Gergely Színház, május 27.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?