Cseh Katalin az UEFA-hoz fordul a Gazprom–Fradi-ügyben

  • narancs.hu
  • 2024. április 26.

Külpol

Az EP-képviselő arra kéri az Európai Labdarúgó-szövetség elnökét, akadályozza meg Putyin újabb befolyásszerzési kísérletét.

Tegyen lépéseket az Európai Labdarúgó-szövetség elnöke, Aleksander Ceferin annak érdekében, hogy ne lehessen a Ferencváros futballcsapatának szponzora a Gazprom – írja a Facebookon Cseh Katalin (Momentum) Európai Parlamenti képviselő.

A politikus előrebocsátja, alapesetben örülni lehetne annak, ha egy magyar futballcsapat szponzori szerződést köt egy multinacionális céggel, hiszen a pénz külföldről jön, de nagy részét Magyarországon költik el, nő a magyar nemzeti jövedelem és erősödik a futball.

„Csakhogy a Fidesz által teljesen leuralt magyar bajnokságban még ez sem úgy megy, ahogy kéne. Jelen esetben ugyanis a magyar focicsapat a Fradi, amelyre a Fidesz már régóta rátelepedett, a külföldi multi pedig az orosz Gazprom. Ez a jelenség nem új keletű: úgy hívják, hogy »sportswashing«. Szaúd-Arábiának sem azért volt fontos Cristiano Ronaldo, N'Golo Kanté vagy Rúben Neves leigazolása, mert annyira fontos volt nekik élőben látni ezeket a világsztárokat. Hanem azért, mert ezzel akarják javítani Szaúd-Arábia emberi jogi aggályok, brutális kivégzések és demokratikusnak legkevésbé sem nevezhető hatalomgyakorlás miatt megtépázott reputációját” – érvel a magyar EP-képviselő. 

Az ő meglátása szerint

a Gazprom ugyanerre készül a Ferencváros révén, vissza akarja magát csempészni az európai futballba, és „Kubatov Gábor ezt pontosan tudja”.

Ez a cikkünk arról szól, mi történt, amikor a Gazprom az FC Schalke 04 szponzora volt:

Cseh Katalin azt írja, jó, hogy európai nyomásra Magyarország szakított az orosz kémbankkal, de szerinte ha megköttetik a Ferencváros és a Gazprom közötti szerződés, a magyar kormány a Fradin keresztül adna teret Putyin rendszerének. A magyar politikus arra kérte EP-képviselő kollégáit, együtt, levélben szólítsák fel az UEFA elnökét a „szégyentelen szövetségkötés” megakadályozására. 

Az orosz nagyvállalat neve most az Európában szereplő klubok közül egyedül a szerb bajnok Crvena Zvezda mezén szerepel.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.