Esemény

TeARTrum fesztivál

  • Kovács Bálint
  • 2012. október 28.

Színház

Az autómentes nap legjobb programja minden évben a színházi évadnyitó (most éppen: TeARTrum) fesztivál, amikor a színháziak befurakodnak az egész évben újabb és újabb helyeken felbukkanó egyenkézművesek és egyenkolbászosok standjai mellé. A kulturális intézmények lehetőséget kapnak, hogy játékosabb formában is megmutassák magukat a közönségnek, és egy hatalmas új réteget is megszólítsanak, aztán jobb esetben el is hitessék velük, hogy színházba járni a legjobb dolog a világon.

Csakhogy Magyarországon színház és marketing nem ápol egymással túl jó viszonyt: a legtöbben mindmáig nem tudtak kitalálni semmilyen ötletesebb és hatékonyabb önreklámozási formát, mint a szórólap-osztogatást és az 5-10 százalékos jegyárkedvezményt - ami pont annyit közöl a potenciális nézővel, hogy "semmi olyat nem gondolunk sem a következő premierünkről, sem saját színházunkról, amit ne lehetne kifejezni pár művész nevével és egy mű címével". És nem a pénzhiányról van szó: egy-egy játékos vetélkedő, a színészek ötletes performanszai, a színház valamely "részének" kipróbálhatósága vagy egy új bemutató világának tematikus megidézése nem kerülne semmibe. De idén minden eddiginél kevesebb jó ötlet színesítette a szombati Andrássy úti andalgást, és ennek csak egy - noha igen látványos - eleme volt az Új Színház korábban szokásos gigantikus térinstallációjának eltűnése, és a helyette kiköltöző jelentéktelen asztalka. Valakinek volt utcai előadásra alkalmas műsora - mint a Momentánnak vagy a táncosoknak -, de a legtöbben a gyerekfoglalkoztatókban vélték felfedezni a tökéletes megoldást, vagy abban, hogy színészek és igazgatók is a közönség rendelkezésére álltak (noha többnyire inkább a standok hátuljába bújva).

Igaz, a legrosszabb színházi utcafesztivál is jobb, mint a legjobb karácsonyi vásár - de ettől nem fog több ember színházba járni.

Andrássy út, szeptember 22.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.