Tévétorrent

Barracuda

Tévétorrent

A barracuda ragadozó hal, húsa mérgező. Gazdag metafora, főleg, ha a megszemélyesítője egy fiatal, tehetséges, a legjobbakat ostromló úszó, aki nemcsak társaival, de a homoszexualitásával is igyekszik megküzdeni. A rajtkő egy ausztráliai, kifejezetten úszókra koncentráló magániskola, ahova Danny Kelly friss és munkásosztálybeli felfedezettként cseppen be, s veri minden versenytársát, miközben azok semmi mással nem törődnek, csak azzal, hogyan verhetnék belé a csúfot. Erre van egy jó és egy rossz okuk is. A jó nyilván a medencében átélt megaláztatásból fakad, a rossz meg az osztálykülönbségekből. Szerencsére hamar beúszik a képbe egy abszolút idilli mester-tanítvány viszony is, amelyben Torma, a neves edző Magyarországról került Ausztráliába, és akcentussal meg pálinkával trenírozza a tanítványokat. Ismerlek, Torma, tudom, milyen édes gyökér vagy!

Hogy lehet a semmiből feltörni, s hogyan lehet (vagy nem lehet) megküzdeni tinédzser fejjel olyan sikerekkel, mint egy világcsúcs? Miközben ott a homoszexualitás eltitkolásának vagy megélésének drámája is.

Mindezt az alkotók erős (ám a negyedik rész végére már túl sokat ismételt) vizuális ingerekkel, de sztereotip fordulatokkal és egyre inkább ellapuló üzenetekben adják fel. De még így is teljesen élvezhető lenne e négyrészes sorozat, ha a vége nem fordulna oly borzalmas giccsbe, ami visszamenőlegesen is kifejti káros hatását. Szóval egy jó rajt után a legjobb szándékaik ellenére is lebuknak végül az alkotók. Bizonyára nem vettek elég nagy levegőt.

Magyar felirat: Merthin

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.