Leléptették az Elios vezetését, a teljes igazgatóság távozott

Belpol

Egy kézbe került az irányítás.

A ledlámpaterjesztés hazai éllovasánál, a miniszterelnök veje által felfuttatott Elios Innovatív Zrt.-nél egy ember kezébe került a cégirányítása, és júniustól már nem létezik az Elios Innovatív Zrt. igazgatósága, amelynek valamennyi tagja távozott. Május végén, a 2017-es év beszámoló elfogadása után döntött a két tulajdonos, a Green Investments és a Green Universe Kft., hogy megszüntetik az igazgatóságot. A testület személycserékkel megoldandó fenntartása fel sem merült, a taggyűlési határozat azzal indokolta a felszámolását,hogy az összes tag lemondásával nem tudják teljesíteni a törvényben előírt kötelező létszámot – ez minimum három fő –, ezért az Eliost júniustól egy személy vezeti. A vezérigazgató Dénes Balázs lett, aki a taggyűlés előtt maga is lemondott igazgatósági tagságáról. Dénes 2016-ban került az igazgatóságba, ahol már nem találkozhatott az Tiborcz Istvánnal, aki 2014-ben vált meg tagságától.

Legyen világosság!

Dénes Balázs a West Hungária Bau (WHB) Kft. révén került az Elios élére, itt műszaki igazgatóként dolgozott. A WHB a temérdek államiés önkormányzati építőipari megrendeléshez jutott kivitelező, Paár Attila érdekeltsége, Paár pedig Tiborczcal üzletelt. Az Elios átadását Tiborczék Paárral játszották le 2015-ben: Tiborcz kiszállt a Green
Investments Kft.-ből, amihez az Elios fele tartozott, a Paár-féle WHB Befektetési Kft. vitte. Az Elios másik fele Tiborcz preferált üzlettársához, Erdei Bálinthoz kapcsolódott, akivel a Közgéptől anno átvették az Eilost, ez Erdei Green Universe Kft-je, amely 2016 januárjától szintén a WHB Befektetési Kft. portfóliójának része. Ezt a céget Paár hat nappal azelőtt alapította, hogy megvette Orbán vejétől a Green Investments Kft.-t. A G7 blog úgy becsülte, Tiborcz körülbelül 3 milliárd forinthoz juthatott cége értékesítésével. (Az Elios, mint annyi egyéb eltiborczosodott vállalkozás, nem a miniszterelnökvejének teremtménye, 2009-2010-ben jelentek meg a cégben. Az Elios első részvényese az E-Os Energiakereskedő Zrt.-volt, ezt még 2006-ban alapította a Simicska Lajos portfólióját most teljesen (és a hírek szerint ideiglenesen) megszerző Nyerges Zsolt, valamint Petykó Zoltán Arno 99 nevű részvénytársasága. Petykó pompás karrierje topállami cégek élén ívelt egészen a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségig.


Több fényt!


Az Elios három szereplős tulajdonosi körének közös üzleti jegye,hogy erőteljesen mínuszosak: a Green Investments, a Green Universeés a WHB Befeketetési Kft. bevételt nem termelő alvó cégek. Nem úgy az anyacég, a WHB, amely rakétaként hasított tavaly: 41 milliárdos bevételt lapátolt össze, lekörözve előző évi 25 milliárdosteljesítményét. Az Eliosnak sem kell szerénykednie, 2017-es 4,9 milliárdos bevételével, ami 178 szorosa a 2016-osnak. Dénes 2016-os feltűnése az Elios igazgatóságában egybeesik azzal, hogy Paár beengedte maga mellé a WHB kisebbségi tulajdonosi körébe azt követően, hogy a WHB igazgatóságában tíz évet lehúzott.Az Elios igazgatóságából most távozott Szloszjár Gábor főmérnökként vette ki részét a munkából, mérnöki cégében társa, Szloszjár Ditta az Újpesti Vagyonkezelő Zrt. üzemeltetési igazgatója. Hauberl Gergelyről tavaly írtak a lapok, amikor Tiborcz a vérplazma kereskedésében látott fantáziát. A Plasma Expert nevű cég igazgatója lett, a Green Investmentsben is igazgató, ide Tiborcz kiválása után delegálta a WHB, Paár bizalmi embereként. Csiszár Gergőt a sajtóban Paár unokatestvéreként emlegették, illetve a Pollack Mihály téri mélygarázs eladásában játszott közreműködő szerepét emelték ki, a tranzakcióval a Heti Válasz számítása szerint 2 milliárdot kaszáltak Paárék az államon.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.