Ötmillióra perli bántalmazója a Bujákon megvert nőt személyiségi jogainak megsértése miatt

  • narancs.hu
  • 2020. február 11.

Bűn

Orosz Bernadett az esetről beszámoló első Facebook-posztjában írta le a férfi teljes nevét.

Orosz Bernadettet tavaly novemberben volt barátja majdnem halálra verte - a nő Facebookra posztolt fotókat szinte felismerhetetlenségig összevert arcáról. Az ügyben nyomozó rendőr is úgy nyilatkozott, hogy ilen brutális támadást nő ellen még nem követtek el - a támadót mégis elengedték. Orosz Bernadett Varga Juditnak is levelet írt az ügyben, arra kérve az igazságügy-minisztert, hogy a győri gyermekgyilkossághoz hasonlóan az ő ügyében is rendeljen el miniszteri vizsgálatot.

A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-oldalon frissen megjelent hír szerint a bántalmazó férfi most beperelte a nőt személyiségi jogainak megsértése miatt.

A bántalmazó ötmillió forintot követel Orosz Bernadettől, mert amikor a nő először megírta közösségi oldalán, hogy mi történt vele, teljes nevén megnevezte a férfit. Két nappal később ezt kijavította, és vezetéknevét K-val jelölte. Gál András, Orosz Bernadett ügyvédje a következőt nyilatkozta: „Ezt ahhoz tartom hasonlatosnak, amikor százmilliós kártérítést és egymilliárd forintos bírság kiszabását kérte a tiszavasvári tanár megölésének egyik olaszliszkai gyanúsítottja, amiért a hatóságok és a média a lincselés szót használta az esetre.

Via 444

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.