Szexuális zaklatással vádolják Placido Domingot

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 13.

Bűn

Összesen kilencen: nyolc énekes és egy táncos.

Nyolc énekes és egy táncos számolt be arról az amerikai AP hírügynökségnek, hogy a világ egyik leghíresebb operaénekese, Placido Domingo szexuálisan zaklatta őket, írja a 444.hu.

Egy énekes kivételével mindenki névtelenséget kért, attól félnek ugyanis, hogy ellehetetlenítik őket a szakmán belül. Az AP rengeteg emberrel beszélt és mind megerősítették, hogy nyílt titok a szakmában, hogy az operaénekes rendszeresen zaklatja áldozatait, főként a pályakezdő énekesnőket.

A megkérdezettek közül ketten számoltak be arról, hogy engedve a nyomásnak le is feküdtek az énekessel, miután többször váratlanul meglepte őket öltözködés közben, éjszaka hívogatta őket, vagy karrierlehetőségekkel csábította őket. Aki nemet mondott, szerepektől estek el, állítják.

A nyilatkozók szerint a szakma fiataljait folyamatosan figyelmeztették: ne maradjanak egyedül a tenoristával, és inkább nyilvános helyen, lehetőleg ebédidőben találkozzanak vele.

Placido Domingo

Placido Domingo

Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek

 

Egy mezzo-szoprán énekesnő elmesélte, hogy pályája elején, 1988-tól 3 éven át zaklatta őt. Az erőszakoskodás hatására végül beadta a derekát, amiért Domingo egy tízdollárost tett az asztalra, amit azzal indokolt: nem akarja, hogy kurvának érezze magát a nő, de ne kelljen fizetnie a parkolásért sem.

Az AP elküldte kérdéseit az operaénekesnek is, aki egy közleményben reagált, mondván: a nők által elmondott történetek nyugtalanítóak és pontatlanok. Majd hozzátette, harminc éve mások voltak a társadalmi normák, mint ma, és aki ismeri, tudja, hogy sosem bántana vagy sértene meg senkit.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.