Kovács Zoltán ismét megvédi Magyarországot: "nem hever romokban a demokrácia"

  • narancs.hu
  • 2020. június 14.

Fekete Lyuk

Az államtitkár a Washington Postot tette helyre.

"A Washington Postban ma megjelent olvasói levelemben reagáltam George Will publicista cikkére, amelyben – mily meglepő módon – Orbán Viktor miniszterelnök diktatúrája és a magyar média korlátozása a téma. Csak nekem tűnik ez már borzasztóan unalmasnak?" - írja Facebook-oldalán Kovács Zoltán, nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár.

A Washington Post publicistája május végén írta említett cikkét, Az amerikai konzervativizmus Amerika-ellenessé válik? címmel. Ebben többek között a szerző arról ír, hogy az önkényuralom felé hajló amerikai konzervativizmus ihletője Orbán Viktor.

Kovács Zoltán szerint azonban Magyarországon minden rendben, nálunk ugyanis:

  • a sajtó valójában élénk és kritikus,
  • a bíróságok függetlenek,
  • és az ellenzéki jelöltek még mindig nyernek választásokat.

"Magyarország 2018-ban tartott parlamenti választásán a részvételi arány 70 százalékos volt, ami a legmagasabb volt 2002 óta. Ez aligha azt jelenti, hogy romokban heverne a demokrácia."

A koronavírus-járvány kihasználásával kapcsolatban pedig megjegyzi, hogy a "különleges jogrendnek köszönhetően sikerült Magyarországon elkerülni azt a tragikusan magas fertőzöttségi és halálozási arányt, amit az Egyesült Államokban is látunk."

Így jut el az államtitkár arra a végső konklúzióra, hogy:

"Javaslom tehát a The Washington Postnak, hogy inkább a saját háza táján sepregessen..."

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.