Kovács Zoltán ismét megvédi Magyarországot: "nem hever romokban a demokrácia"

  • narancs.hu
  • 2020. június 14.

Fekete Lyuk

Az államtitkár a Washington Postot tette helyre.

"A Washington Postban ma megjelent olvasói levelemben reagáltam George Will publicista cikkére, amelyben – mily meglepő módon – Orbán Viktor miniszterelnök diktatúrája és a magyar média korlátozása a téma. Csak nekem tűnik ez már borzasztóan unalmasnak?" - írja Facebook-oldalán Kovács Zoltán, nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár.

A Washington Post publicistája május végén írta említett cikkét, Az amerikai konzervativizmus Amerika-ellenessé válik? címmel. Ebben többek között a szerző arról ír, hogy az önkényuralom felé hajló amerikai konzervativizmus ihletője Orbán Viktor.

Kovács Zoltán szerint azonban Magyarországon minden rendben, nálunk ugyanis:

  • a sajtó valójában élénk és kritikus,
  • a bíróságok függetlenek,
  • és az ellenzéki jelöltek még mindig nyernek választásokat.

"Magyarország 2018-ban tartott parlamenti választásán a részvételi arány 70 százalékos volt, ami a legmagasabb volt 2002 óta. Ez aligha azt jelenti, hogy romokban heverne a demokrácia."

A koronavírus-járvány kihasználásával kapcsolatban pedig megjegyzi, hogy a "különleges jogrendnek köszönhetően sikerült Magyarországon elkerülni azt a tragikusan magas fertőzöttségi és halálozási arányt, amit az Egyesült Államokban is látunk."

Így jut el az államtitkár arra a végső konklúzióra, hogy:

"Javaslom tehát a The Washington Postnak, hogy inkább a saját háza táján sepregessen..."

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.