Kovács Zoltán ismét megvédi Magyarországot: "nem hever romokban a demokrácia"

  • narancs.hu
  • 2020. június 14.

Fekete Lyuk

Az államtitkár a Washington Postot tette helyre.

"A Washington Postban ma megjelent olvasói levelemben reagáltam George Will publicista cikkére, amelyben – mily meglepő módon – Orbán Viktor miniszterelnök diktatúrája és a magyar média korlátozása a téma. Csak nekem tűnik ez már borzasztóan unalmasnak?" - írja Facebook-oldalán Kovács Zoltán, nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár.

A Washington Post publicistája május végén írta említett cikkét, Az amerikai konzervativizmus Amerika-ellenessé válik? címmel. Ebben többek között a szerző arról ír, hogy az önkényuralom felé hajló amerikai konzervativizmus ihletője Orbán Viktor.

Kovács Zoltán szerint azonban Magyarországon minden rendben, nálunk ugyanis:

  • a sajtó valójában élénk és kritikus,
  • a bíróságok függetlenek,
  • és az ellenzéki jelöltek még mindig nyernek választásokat.

"Magyarország 2018-ban tartott parlamenti választásán a részvételi arány 70 százalékos volt, ami a legmagasabb volt 2002 óta. Ez aligha azt jelenti, hogy romokban heverne a demokrácia."

A koronavírus-járvány kihasználásával kapcsolatban pedig megjegyzi, hogy a "különleges jogrendnek köszönhetően sikerült Magyarországon elkerülni azt a tragikusan magas fertőzöttségi és halálozási arányt, amit az Egyesült Államokban is látunk."

Így jut el az államtitkár arra a végső konklúzióra, hogy:

"Javaslom tehát a The Washington Postnak, hogy inkább a saját háza táján sepregessen..."

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."