Film

A végakarat

  • - kyt -
  • 2013. május 12.

Film

Egy tüzelő fekete-fehér meg egy kicsi, játékos vörös macska a két lény, amely egyértelmű életjelet mutat hősünk, az ifjú, de máris az elcseszett élet és általános lúzerség kilátásával jobb sorsra érdemesként hadakozó Henrik környezetében. Elsörözget vagy éppen szippant, szív totál függő, immár börtönviselt bátyja társaságában.

Aztán egyszerre csak hatalmas örökség reménye dereng fel a láthatárukon, a lakásban pedig Christian Ssnderby Jepsen igazgatása alatt egy forgatócsoport, amelynek a jelenléte az első kockáktól kezdve olyannyira láthatatlan, hogy borongós, kevés szavú északias játékfilmre gyanakszunk. Pedig dokumentumfilm ez, mégpedig abból a (legjobb) fajtából, ahol az alkotók a háttérbe húzódva is képesek egyre mélyebbre hatolni a szereplők személyiségébe, belső történetükbe, fájdalmaikba.

A fájdalmak forrása pedig maga az egész család, úgy, ahogy van, talán már a törekvő, sikeres, gazdag örökséget hagyó nagyapa is, az alkoholistává lett egykor világszép anya, a tétova és jellegtelen, thaiföldi pótcsaláddal vigasztalódó apa. És akkor ott vannak még az örököstársak, akik komoly sikerrel dolgoznak hőseink kisemmizésén. A fiúk pedig - talán az épp csak felbukkanó egyetemista öcs kivételével - hol légvárépítkezésbe merülnek, hol magukba, a vágyaik ellen fordulnak, mert hiszen "minek a nagy ház, ha nincs, akit vendégségbe hívj?". Innen már csak az önsajnálat és anyasiratás felé van tovább - meg egy kis mackós futásra a Nap felé, szerény remények happyendjeképpen. Ennyi azért belefér, engesztelésül másfél órányi reményvesztettség és hallgatag bánat után.

Figyelmébe ajánljuk