Tévésorozat

Washington kétszer

Botrány

  • - ts -
  • 2012. május 19.

Film

Úgy kezdünk, mint A bűn hálójában (Damages) című sikerszériában, fáradságos HR-munkával. A nagymenő ravaszul kiveti hálóját a kismenőre. Olivia Pope, a korábban közvetlenül az Egyesült Államok elnökének dolgozó híres-hírhedt ügyvédnő cserkész be egy fiatal kolleginát távolról sem szokványos, a jobb népek nagyobbacska kalamajkáinak elsimítására szakosodott cégéhez. Itt rövid időn belül megismerkedhetünk a csoportdinamikai komponensekkel: X. eljegyzésre készül, Y. őszinte sajnálatára stb. Rögtön a pilot már két "esetet" is tárgyba vesz a vállalkozás portfóliójából - gondolhatjuk, egyik sem csokilopás: egy zsarolás és egy gyilkosság. Mi az, hogy gyilkosság, mi az, hogy zsarolás! A gyilkossági ügy gyanúsítottja egyenest a Republikánus Párt üdvöskéje, közeljövőbeli arca, a zsarolás célpontja pedig maga POTUS (Pesident of the US), hogy így - távolról sem híján a hátsó szándékoknak - citáljunk még egy sorozatot, Az elnök embereit (The West Wing).


Az egyik ügy megoldódni látszik, a másik meghatározni bizonyos későbbi fejleményeket; mindenesetre elég tisztán láthatunk a jövőt illetően már az elején e példás gyorsasággal (alig pár hetes csúszással) befutó sorozat kifutását illetően.

A leginkább a Grace Klinikáért magasan jegyzett alkotó, Shonda Rhimes versenyműve egy nagy adag Damagesből és egy kisebb adag The West Wingből kigyúrt - egyelőre közepes élvezeti értéket mutató - figura Glenn Close nélkül, (Kerry) Washington máskor zárt ajtói mögül, az előbbi engesztelhetetlenségével és az utóbbi didaxisával, illetve sok és hadari beszédével.

Május 8-tól a Universal Channelen

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.