Tévésorozat

Washington kétszer

Botrány

  • - ts -
  • 2012. május 19.

Film

Úgy kezdünk, mint A bűn hálójában (Damages) című sikerszériában, fáradságos HR-munkával. A nagymenő ravaszul kiveti hálóját a kismenőre. Olivia Pope, a korábban közvetlenül az Egyesült Államok elnökének dolgozó híres-hírhedt ügyvédnő cserkész be egy fiatal kolleginát távolról sem szokványos, a jobb népek nagyobbacska kalamajkáinak elsimítására szakosodott cégéhez. Itt rövid időn belül megismerkedhetünk a csoportdinamikai komponensekkel: X. eljegyzésre készül, Y. őszinte sajnálatára stb. Rögtön a pilot már két "esetet" is tárgyba vesz a vállalkozás portfóliójából - gondolhatjuk, egyik sem csokilopás: egy zsarolás és egy gyilkosság. Mi az, hogy gyilkosság, mi az, hogy zsarolás! A gyilkossági ügy gyanúsítottja egyenest a Republikánus Párt üdvöskéje, közeljövőbeli arca, a zsarolás célpontja pedig maga POTUS (Pesident of the US), hogy így - távolról sem híján a hátsó szándékoknak - citáljunk még egy sorozatot, Az elnök embereit (The West Wing).


Az egyik ügy megoldódni látszik, a másik meghatározni bizonyos későbbi fejleményeket; mindenesetre elég tisztán láthatunk a jövőt illetően már az elején e példás gyorsasággal (alig pár hetes csúszással) befutó sorozat kifutását illetően.

A leginkább a Grace Klinikáért magasan jegyzett alkotó, Shonda Rhimes versenyműve egy nagy adag Damagesből és egy kisebb adag The West Wingből kigyúrt - egyelőre közepes élvezeti értéket mutató - figura Glenn Close nélkül, (Kerry) Washington máskor zárt ajtói mögül, az előbbi engesztelhetetlenségével és az utóbbi didaxisával, illetve sok és hadari beszédével.

Május 8-tól a Universal Channelen

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.