Visszatér Daniel Day-Lewis, hogy fia filmjében szerepeljen

  • narancs.hu
  • 2024. október 4.

Mikrofilm

A három Oscar-díjas színész a 2017-es Fantomszál után jelentette be visszavonulását.

„Vonalat akartam húzni. Nem akartam, hogy egy újabb projekt ismét beszippantson. Egész életemben arról pofáztam, hogy be kellene fejeznem a színészkedést – nem tudom, ez a mostani miért volt más, de a késztetés, hogy befejezzem gyökeret vert bennem, ez pedig kényszerré vált” – fogalmazott Daniel Day-Lewis 2017-ben a W Magazine-nak adott interjújában arról, miért fejezte be a színészi karrierjét. Nem mondhatni, hogy előtte munkamániás lett volna. Projektjei között jellemzően több évet is kihagyott: a Fantomszál előtt utoljára az öt évvel korábbi Lincolnban játszott, 2000 óta pedig tizenhét év alatt összesen hat filmben tűnt fel. Jim Sheridan, aki három filmben is dirigálta őt (A bal lábam – Christy Brown története; Apám nevében; A bunyós), nemes egyszerűséggel azt mondta: „Daniel utál színészkedni!” Az ír író-rendező szerint viszont hiába ment szünetre, eddig mindig sikerült visszacsábítani őt egy izgalmas karakterrel, egy jó sztorival vagy egy ígéretes rendezővel.

Valószínűleg ezúttal is hasonló a helyzet: a hírek szerint ugyanis Day-Lewis hét év után kész visszatérni a vászonra fia, Ronan Day-Lewis rendezői debütálása kedvéért. Az Anemone című dráma az apák, a fiaik és a testvérek közötti kapcsolatokat, valamint a családi kötődések dinamikáját vizsgálja. Ugyan ez lesz Ronan első filmje, de művészkörökben nagyon jól cseng a neve: elismert festőnek számít, aki most októberben Hong Kong-i kiállításával lép ki a nemzetközi porondra. Projektjéhez apja mellett is sikerült válogatott neveket megnyerni: a filmet a Kivérző szerelem és a Saint Maud operatőre, Ben Fordesman fényképezi majd, a jelmeztervező (Jane Petrie) A koronából, a díszlettervező (Chris Oddy) pedig az Érdekvédelmi területből érkezik.

Mint az Indiewire megjegyzi, a hír mindössze hat hónappal azután érkezett, hogy a már emlegetett Jim Sheridan egy interjúban megerősítette: Daniel Day-Lewis még csak nem is gondolkozik azon, hogy visszatérjen. „Azt mondja, végzett. Pedig én továbbra is igyekszem meggyőzni. Annyira jó lenne ismét dolgozni vele. Remek lenne látni a visszatérését, hiszen annyira kiváló színész” – nyilatkozta. Sheridan szerint a mai streamingkorszak sem hozta meg a színész kedvét: megnyitja valamelyik streamingplatformot, ahol hétezer dolog közül választhat, de igazából ezek egyike sem jó. Ezért is ért mindenkit meglepetésként, hogy Day-Lewis mégis úgy döntött, visszatér. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.