Visszatér Daniel Day-Lewis, hogy fia filmjében szerepeljen

  • narancs.hu
  • 2024. október 4.

Mikrofilm

A három Oscar-díjas színész a 2017-es Fantomszál után jelentette be visszavonulását.

„Vonalat akartam húzni. Nem akartam, hogy egy újabb projekt ismét beszippantson. Egész életemben arról pofáztam, hogy be kellene fejeznem a színészkedést – nem tudom, ez a mostani miért volt más, de a késztetés, hogy befejezzem gyökeret vert bennem, ez pedig kényszerré vált” – fogalmazott Daniel Day-Lewis 2017-ben a W Magazine-nak adott interjújában arról, miért fejezte be a színészi karrierjét. Nem mondhatni, hogy előtte munkamániás lett volna. Projektjei között jellemzően több évet is kihagyott: a Fantomszál előtt utoljára az öt évvel korábbi Lincolnban játszott, 2000 óta pedig tizenhét év alatt összesen hat filmben tűnt fel. Jim Sheridan, aki három filmben is dirigálta őt (A bal lábam – Christy Brown története; Apám nevében; A bunyós), nemes egyszerűséggel azt mondta: „Daniel utál színészkedni!” Az ír író-rendező szerint viszont hiába ment szünetre, eddig mindig sikerült visszacsábítani őt egy izgalmas karakterrel, egy jó sztorival vagy egy ígéretes rendezővel.

Valószínűleg ezúttal is hasonló a helyzet: a hírek szerint ugyanis Day-Lewis hét év után kész visszatérni a vászonra fia, Ronan Day-Lewis rendezői debütálása kedvéért. Az Anemone című dráma az apák, a fiaik és a testvérek közötti kapcsolatokat, valamint a családi kötődések dinamikáját vizsgálja. Ugyan ez lesz Ronan első filmje, de művészkörökben nagyon jól cseng a neve: elismert festőnek számít, aki most októberben Hong Kong-i kiállításával lép ki a nemzetközi porondra. Projektjéhez apja mellett is sikerült válogatott neveket megnyerni: a filmet a Kivérző szerelem és a Saint Maud operatőre, Ben Fordesman fényképezi majd, a jelmeztervező (Jane Petrie) A koronából, a díszlettervező (Chris Oddy) pedig az Érdekvédelmi területből érkezik.

Mint az Indiewire megjegyzi, a hír mindössze hat hónappal azután érkezett, hogy a már emlegetett Jim Sheridan egy interjúban megerősítette: Daniel Day-Lewis még csak nem is gondolkozik azon, hogy visszatérjen. „Azt mondja, végzett. Pedig én továbbra is igyekszem meggyőzni. Annyira jó lenne ismét dolgozni vele. Remek lenne látni a visszatérését, hiszen annyira kiváló színész” – nyilatkozta. Sheridan szerint a mai streamingkorszak sem hozta meg a színész kedvét: megnyitja valamelyik streamingplatformot, ahol hétezer dolog közül választhat, de igazából ezek egyike sem jó. Ezért is ért mindenkit meglepetésként, hogy Day-Lewis mégis úgy döntött, visszatér. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)