Visszatér Daniel Day-Lewis, hogy fia filmjében szerepeljen

  • narancs.hu
  • 2024. október 4.

Mikrofilm

A három Oscar-díjas színész a 2017-es Fantomszál után jelentette be visszavonulását.

„Vonalat akartam húzni. Nem akartam, hogy egy újabb projekt ismét beszippantson. Egész életemben arról pofáztam, hogy be kellene fejeznem a színészkedést – nem tudom, ez a mostani miért volt más, de a késztetés, hogy befejezzem gyökeret vert bennem, ez pedig kényszerré vált” – fogalmazott Daniel Day-Lewis 2017-ben a W Magazine-nak adott interjújában arról, miért fejezte be a színészi karrierjét. Nem mondhatni, hogy előtte munkamániás lett volna. Projektjei között jellemzően több évet is kihagyott: a Fantomszál előtt utoljára az öt évvel korábbi Lincolnban játszott, 2000 óta pedig tizenhét év alatt összesen hat filmben tűnt fel. Jim Sheridan, aki három filmben is dirigálta őt (A bal lábam – Christy Brown története; Apám nevében; A bunyós), nemes egyszerűséggel azt mondta: „Daniel utál színészkedni!” Az ír író-rendező szerint viszont hiába ment szünetre, eddig mindig sikerült visszacsábítani őt egy izgalmas karakterrel, egy jó sztorival vagy egy ígéretes rendezővel.

Valószínűleg ezúttal is hasonló a helyzet: a hírek szerint ugyanis Day-Lewis hét év után kész visszatérni a vászonra fia, Ronan Day-Lewis rendezői debütálása kedvéért. Az Anemone című dráma az apák, a fiaik és a testvérek közötti kapcsolatokat, valamint a családi kötődések dinamikáját vizsgálja. Ugyan ez lesz Ronan első filmje, de művészkörökben nagyon jól cseng a neve: elismert festőnek számít, aki most októberben Hong Kong-i kiállításával lép ki a nemzetközi porondra. Projektjéhez apja mellett is sikerült válogatott neveket megnyerni: a filmet a Kivérző szerelem és a Saint Maud operatőre, Ben Fordesman fényképezi majd, a jelmeztervező (Jane Petrie) A koronából, a díszlettervező (Chris Oddy) pedig az Érdekvédelmi területből érkezik.

Mint az Indiewire megjegyzi, a hír mindössze hat hónappal azután érkezett, hogy a már emlegetett Jim Sheridan egy interjúban megerősítette: Daniel Day-Lewis még csak nem is gondolkozik azon, hogy visszatérjen. „Azt mondja, végzett. Pedig én továbbra is igyekszem meggyőzni. Annyira jó lenne ismét dolgozni vele. Remek lenne látni a visszatérését, hiszen annyira kiváló színész” – nyilatkozta. Sheridan szerint a mai streamingkorszak sem hozta meg a színész kedvét: megnyitja valamelyik streamingplatformot, ahol hétezer dolog közül választhat, de igazából ezek egyike sem jó. Ezért is ért mindenkit meglepetésként, hogy Day-Lewis mégis úgy döntött, visszatér. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.