Visszatér Daniel Day-Lewis, hogy fia filmjében szerepeljen

  • narancs.hu
  • 2024. október 4.

Mikrofilm

A három Oscar-díjas színész a 2017-es Fantomszál után jelentette be visszavonulását.

„Vonalat akartam húzni. Nem akartam, hogy egy újabb projekt ismét beszippantson. Egész életemben arról pofáztam, hogy be kellene fejeznem a színészkedést – nem tudom, ez a mostani miért volt más, de a késztetés, hogy befejezzem gyökeret vert bennem, ez pedig kényszerré vált” – fogalmazott Daniel Day-Lewis 2017-ben a W Magazine-nak adott interjújában arról, miért fejezte be a színészi karrierjét. Nem mondhatni, hogy előtte munkamániás lett volna. Projektjei között jellemzően több évet is kihagyott: a Fantomszál előtt utoljára az öt évvel korábbi Lincolnban játszott, 2000 óta pedig tizenhét év alatt összesen hat filmben tűnt fel. Jim Sheridan, aki három filmben is dirigálta őt (A bal lábam – Christy Brown története; Apám nevében; A bunyós), nemes egyszerűséggel azt mondta: „Daniel utál színészkedni!” Az ír író-rendező szerint viszont hiába ment szünetre, eddig mindig sikerült visszacsábítani őt egy izgalmas karakterrel, egy jó sztorival vagy egy ígéretes rendezővel.

Valószínűleg ezúttal is hasonló a helyzet: a hírek szerint ugyanis Day-Lewis hét év után kész visszatérni a vászonra fia, Ronan Day-Lewis rendezői debütálása kedvéért. Az Anemone című dráma az apák, a fiaik és a testvérek közötti kapcsolatokat, valamint a családi kötődések dinamikáját vizsgálja. Ugyan ez lesz Ronan első filmje, de művészkörökben nagyon jól cseng a neve: elismert festőnek számít, aki most októberben Hong Kong-i kiállításával lép ki a nemzetközi porondra. Projektjéhez apja mellett is sikerült válogatott neveket megnyerni: a filmet a Kivérző szerelem és a Saint Maud operatőre, Ben Fordesman fényképezi majd, a jelmeztervező (Jane Petrie) A koronából, a díszlettervező (Chris Oddy) pedig az Érdekvédelmi területből érkezik.

Mint az Indiewire megjegyzi, a hír mindössze hat hónappal azután érkezett, hogy a már emlegetett Jim Sheridan egy interjúban megerősítette: Daniel Day-Lewis még csak nem is gondolkozik azon, hogy visszatérjen. „Azt mondja, végzett. Pedig én továbbra is igyekszem meggyőzni. Annyira jó lenne ismét dolgozni vele. Remek lenne látni a visszatérését, hiszen annyira kiváló színész” – nyilatkozta. Sheridan szerint a mai streamingkorszak sem hozta meg a színész kedvét: megnyitja valamelyik streamingplatformot, ahol hétezer dolog közül választhat, de igazából ezek egyike sem jó. Ezért is ért mindenkit meglepetésként, hogy Day-Lewis mégis úgy döntött, visszatér. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.