Előzetest kapott Clint Eastwood utolsó filmje

  • narancs.hu
  • 2024. október 4.

Mikrofilm

A Juror #2 egy gyilkossági tárgyalás körüli morális dilemmákról szól.

Több mint öt évtized, 39 mozifilm, négy Oscar-díj (kettő legjobb film és kettő legjobb rendező) – így fest a 94 éves Clint Eastwood pedigréje rendezőként. Karrierje ettől persze sokkal hosszabb és szerteágazóbb, hiszen a világ spagettiwesternsztárként ismerte meg, majd elsőszámú akcióhős lett, miközben már javában filmeket rendezett. Pályafutása azonban a végéhez közeledhet; legalábbis a jelek szerint a Juror #2 című film lehet az utolsó dobása, amelynek most jött ki első előzetese.

A film egy Justin Kemp nevű férfiról szól, akit esküdtként idéztek be egy gyilkossági ügy tárgyalására. Döntésével hozzájárulhat a vádlott elítéléséhez, vagy épp felmentéséhez, ám hatalmas morális dilemmával szembesül múltjának egy sötét foltja miatt.

A filmet több helyen is úgy reklámozzák, mint Eastwood hattyúdalát, ám maga a rendező nem erősítette meg, hogy valóban visszavonulna. Persze a kora miatt erre minden esély megvan, ám 90 felett sem igyekezett lassítani: ekkor készült el legutóbbi filmje, a Cry Macho – A hazaút, ami a kilencedik volt 2010 óta.

A Juror #2 ugyanúgy a Warner Bros. (immár Warner Bros. Discovery) stúdió égisze alatt készült, mint Eastwood mindegyik alkotása a 2008-as Gran Torino óta. Előtte színészként és rendezőként is közel fél évszázadig működött már együtt a stúdióval. A Warner és a Discovery összeolvadása után a vezetői székbe került David Zaslav azonban a hírek szerint nem örült annak, hogy a cég pénzt fektetett a Cry Machoba csak azért, mert azt Eastwood készítette. „Senkinek sem tartozunk szívességgel!” – jelentette ki a stúdióvezető. A film pénzügyi szempontból bukta volt, 33 milliós költségvetésének alig a felét tudta világszinten visszahozni. Ráadásul a kritikusok is hűvösen fogadták. Az utolsóként marketingelt Juror #2-től várhatóan többet várnak ennél.

Míg előző filmjében Eastwood maga játszotta a főszerepet, ezúttal ütős feltörekvő fiatalokat és jól ismert neveket válogatott be. A főszerepet alakító Nicholas Houltot az Egy fiúról és a Skins című angol kultsorozatban ismerte meg a világ, azóta hollywoodi blockbusterekben (Az óriásölő, X-Men-sorozat), elismert drámákban (A kedvenc; A menü) is feltűnt, nem beszélve a Mad Max: A harag útjáról. Partnere, Zoey Deutsch eddig főleg vígjátékokban (Nem oké; Zombieland: A második lövés; A szerelem asszisztensei) szerepelt. Mellettük olyan jól ismert nevek tűnnek majd fel, mint az Oscar-díjas J.K. Simmons, Toni Collette vagy Kiefer Sutherland. A forgatókönyvet az a Jonathan A. Abrams írta, akinek forgatókönyvíróként ez az első jelentősebb munkája, ám producerként dolgozott a Szupercella című alkotáson.

Habár a Cry Macho egyszerre érkezett a mozikba és a streamingre, a Juror #2 november elsején limitált ideig kizárólag mozikban lesz látható a tengerentúlon. Magyar premierdátumról egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.