Citromcici, avagy miként lett citrom a Narancs

  • narancs.hu
  • 2019. december 19.

Narancs30

2006-ban és 2008-ban is világossá tettük, hogy mi a Narancs vagyunk, nem a narancs.

Jó bornak nem kell cégér - tartja a mondás. Ez azt jelentené, hogy a 30 éves szülinapját ünneplő Magyar Narancs nem lenne jó bor? Merthogy volt pár reklámkampányunk. Vagy frászt, nem elég jónak lenni, annak kell látszani?

Akármiről is szólnak ezek a közhelyes mondások, az elmúlt években többször is próbáltuk elmondani magunkról azt, amit az alapító anyák és atyák 1989-ben az első számban leszögeztek: miközben megvan a maga értékrendje, igenis gondol valamit a liberális demokráciáról, a Narancs nem pártlap. Tárgyilagosság, pártatlanság, elfogulatlanság. Szókimondás, szabadszájúság, új stílus, csípős humor. S nem utolsó sorban, hogy a Magyar Narancsnak nincs köze a narancsos párthoz (sem). Ennek jegyében színt is váltottunk, a narancssárga alapot a lapban felváltotta a sárga.

2006-ban és 2008-2009-ben is a hat Márka Művekkel dolgoztunk együtt, s a következő kreatívokkal rukkoltunk közösen elő. A 2006-os kampány EFFIE-díjas lett, amely a marketing és kommunikációs szakma egyik világszerte legkiemelkedőbb elismerése.

false

false

false

false

 

false

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.