Sós Csaba: "Ilyet még a Földön nem láttam"

  • Narancs.hu
  • 2024. augusztus 4.

Sport

Az úszók szövetségi kapitánya egyedi technikája miatt a "delfinkirály" Tumpek Györgyhöz hasonlította Milák Kristófot.

„Ezek most az öröm pillanatai, ő a harmadik úszó, aki két különböző olimpián nyert aranyat, Darnyi Tamás és Egerszegi Krisztina mellé csatlakozott. Egyszerűen világszám, ahogyan úszik, ilyet még a Földön nem láttam. Hozzá képest mindenki másodosztályú pillangósnak tűnik, olyan egyedi és kivételes technikája van, mint senkinek. Én még láttam Tumpek Györgyöt úszni, talán ő az egyetlen, aki hasonlít hozzá” – nyilatkozta Sós Csaba, az úszók szövetségi kapitánya, miután Milák Kristóf a 200 méter pillangón nyert ezüstérme után szombaton 100 méteren győzött.

 
Tumpek György olimpiai bronzérmes és Európa-bajnok magyar úszó, edző pályafutása során 24 országos, 11 Európa- és 6 világcsúcsot állított fel, és 52 magyar bajnok nevelkedett fel mellette.
Forrás: honveduszo.hu  

Mint az MTI írja, a Milák sajátos útjára vonatkozó kérdésre Sós Csaba azt mondta, erre csak akkor tudna úgy válaszolni, hogy azt öt-hat év múlva is vállalja, ha tudna arról, miként készült fel a magyar klasszis az olimpiára:

„Azon információk alapján, amik hozzám eljutottak, én nem következtettem volna erre a sikerre, de az eredményjelző-tábla nem hazudik” – mondta Sós, aki a magyar szerepléssel kapcsolatban megjegyezte, az eddigi két arany és egy ezüst átlag fölötti teljesítmény. A csúcsot az 50-es évek sikercsapata, vagy a Darnyi és Egerszegi fémjelezte korszak jelenti, míg az átlagot az egy-egy aranyat vagy néhány érmet hozó olimpiák.

 
Milák Kristóf
MTI/Kovács Tamás
 

Sós Csaba megjegyezte, Milák egyéni útját tolerálták, de nem szabad elfelejteni, hogy számos nagyszerű magyar edző dolgozik, ilyen az olimpiai bajnokkal kezdő Plagányi Zsolt – akinek jelenlegi tanítványa, Németh Nándor 100 méter gyorson negyedik lett –, az őt csúcsra juttató Selmeci Attila, vagy jelenlegi trénere, Virth Balázs.

 
Az aranyérmes Milák Kristóf a férfi 100 méteres pillangóúszás eredményhirdetésén a 2024-es párizsi nyári olimpián a Párizs melletti Nanterre-ben lévő Paris La Défense Arénában 2024. augusztus 3-án.
MTI/Kovács Tamás
 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.