Milák Kristóf olimpiai bajnok 100 méter pillangón

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 3.

Sport

Meglepte a mezőnyt az utolsó métereken bemutatott hajrá.

Milák Kristóf ragyogó, 49,90 másodperces idővel megnyerte a 100 méteres pillangóúszás döntőjét. Ezzel ő a versenyszám első olimpiai bajnoka. Mindez három nappal azután történik, hogy az úszó ezüstérmes lett 200 méter pillangón, és legnagyobb csalódására megelőzte őt a francia Léon Marchand.

 
Milák Kristóf a férfi 100 méteres pillangóúszás döntőjében a 2024-es párizsi nyári olimpián a Párizs melletti Nanterre-ben lévő Paris La Défense Arénában 2024. augusztus 3-án.
Fotó: MTI/Kovács Tamás
 

 

Ez már negyedik érme Miláknak, aki három évvel ezelőtt Tokióban 200 méter pillangón nyert, 100 méteren Európa-csúccsal volt második.

A versenyben a második a kanadai Joshua Liendo, a harmadik a kanadai Ilya Kharun lett.

A magyar sztár a pénteki előfutamban (50.19 mp), majd a középdöntőben (50.38) is a legjobb időt úszta, így a négyes pályáról várta a rajtot.

Az indítás után elsőnek jött fel, de ezúttal a riválisok jóval gyorsabban kezdtek nála, és csak negyediknek fordult. Ezúttal viszont jól bírta a hajrát, a legjobb, 26.50 másodperces második ötvenet úszta, és 49.90 másodperccel csapott célba.

Milák Kristóf a magyar küldöttség hetedik érmét szerezte Párizsban: az ugyancsak úszó Kós Hubert (200 m hát) és a férfi párbajtőrcsapat után az övé a harmadik arany, szerdán a férfi kardcsapat Milákkal egy napon lett második, múlt szombaton a párbajtőröző Muhari Eszter, ma pedig a sportlövő Major Veronika végzett a harmadik helyen női sportpisztolyban.

    

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.